Strategie de contractare procedura simplificată

I. Informații generale:

  1. Autoritatea Contractantă: _____________
  2. Codul unic de înregistrare al autorității contractante: _____________
  3. Denumirea procedurii: Procedura simplificată de achiziție
  4. Obiectul achiziției: _____________
  5. Valoarea estimată a achiziției: _____________
  6. Tipul contractului: _____________ (ex: contract de furnizare, contract de lucrări, contract de servicii)
  7. Data întocmirii strategiei: _____________

II. Obiectivele strategiei de contractare

Strategia de contractare reprezintă un document esențial în cadrul procesului de achiziție publică, având rolul de a asigura transparența și eficiența acestuia. Scopul acestei strategii este de a prezenta pașii care vor fi urmați în implementarea procedurii simplificate, în conformitate cu reglementările legale în vigoare și cu bunele practici în domeniu.

III. Descrierea procedurii de achiziție

Procedura simplificată este reglementată prin Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, și este utilizată atunci când valoarea estimată a contractului este mai mică decât pragurile stabilite de lege pentru procedurile competitive standard. În acest context, se aplică proceduri mai puțin complexe, pentru a asigura rapiditatea și eficiența procesului de achiziție.

IV. Justificarea alegerii procedurii simplificate

Având în vedere valoarea estimată a achiziției, precum și specificitatea obiectului contractului, autoritatea contractantă a decis utilizarea procedurii simplificate, având următoarele beneficii:

  • Eficiență: Procedura simplificată permite o gestionare rapidă a achiziției, economisind timp și resurse.
  • Flexibilitate: Această procedură asigură flexibilitatea necesară adaptării la nevoile specifice ale autorității contractante.
  • Transparență: Chiar și într-o procedură simplificată, sunt respectate principiile transparenței și nediscriminării.

V. Etapele procedurii de achiziție

  1. Stabilirea cerințelor și specificațiilor tehnice:
    Autoritatea contractantă va detalia obiectul achiziției, specificațiile tehnice și cerințele minime necesare pentru ofertanți. Acestea vor fi descrise în documentația de atribuire, care va fi disponibilă pentru toți potențialii ofertanți.
  2. Publicarea anunțului de intenție:
    Anunțul de intenție va fi publicat pe platformele oficiale, respectiv SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), respectând termenul minim de publicare prevăzut de legislația națională.
  3. Invitarea ofertanților:
    Autoritatea contractantă va invita cel puțin trei operatori economici să depună oferte, având în vedere cerințele minime stabilite. Invitațiile vor fi trimise prin mijloace de comunicare electronice, astfel încât să se asigure accesul la procedură pentru toți ofertanții interesați.
  4. Deschiderea ofertelor:
    După termenul limită de depunere a ofertelor, acestea vor fi deschise public într-o ședință transparentă. Ofertantii vor fi informați cu privire la data, ora și locația deschiderii ofertelor.
  5. Evaluarea ofertelor:
    Evaluarea ofertelor va fi realizată pe baza criteriilor stabilite în documentația de atribuire, respectând principiile transparenței, nediscriminării și tratamentului egal al ofertanților. De obicei, se va utiliza criteriul „prețul cel mai scăzut” sau un alt criteriu specificat în documentația de atribuire.
  6. Atribuirea contractului:
    După finalizarea evaluării, autoritatea contractantă va desemna câștigătorul procedurii și va încheia contractul de achiziție. În cazul în care procedura nu conduce la atribuirea unui contract, aceasta va fi anulată, iar un nou proces de achiziție va fi inițiat.

VI. Proceduri specifice

În cadrul procedurii simplificate, autoritatea contractantă va respecta următoarele reguli specifice:

  • Negocierea: Dacă este cazul, autoritatea poate negocia cu ofertantul câștigător pentru a ajunge la cele mai favorabile condiții, fără a încălca principiile transparenței și concurenței.
  • Monitorizarea procedurii: În orice moment al procedurii, autoritatea contractantă va putea solicita clarificări de la ofertanți pentru a asigura corectitudinea și completitudinea ofertelor primite.
  • Publicarea rezultatului: Rezultatele procedurii de achiziție vor fi publicate pe SEAP și vor include informații despre ofertantul câștigător și valoarea finală a contractului.

VII. Considerații financiare

  1. Alocarea bugetară:
    Fondurile necesare pentru finalizarea contractului sunt deja prevăzute în bugetul autorității contractante pentru anul fiscal în curs. Toate plățile vor respecta planul financiar stabilit.
  2. Mecanisme de control:
    Autoritatea contractantă va implementa mecanisme adecvate de control financiar pentru a asigura conformitatea cu bugetul aprobat, inclusiv verificarea în prealabil a cererilor de plată.

VIII. Riscuri și măsuri de prevenire

Principalele riscuri identificate în cadrul acestei proceduri sunt:

  • Risc de neparticipare a ofertanților: În cazul în care nu se primesc oferte suficiente, autoritatea contractantă va analiza posibilitatea de a extinde perioada de depunere a ofertelor sau de a reevalua specificațiile tehnice.
  • Risc de neconformitate a ofertelor: Se va asigura că toate condițiile tehnice și financiare sunt clar explicate în documentația de atribuire, iar ofertanții vor fi informați despre cerințele minime.
  • Risc de întârziere în implementarea contractului: Se vor stabili termene clare de livrare și sancțiuni în caz de neîndeplinire a acestora, iar monitorizarea progresului se va face periodic.

IX. Concluzii și recomandări

Prin implementarea acestei strategii de contractare, autoritatea contractantă va respecta toate normele și reglementările aplicabile, va asigura transparența procedurii și va selecta ofertele cele mai favorabile pentru îndeplinirea obiectivelor sale. Se recomandă o monitorizare constantă a procesului, pentru a asigura respectarea termenelor și condițiilor stabilite. De asemenea, orice modificare semnificativă a circumstanțelor trebuie să fie evaluată cu atenție, iar procesul de achiziție poate fi ajustat în funcție de necesități.


Acesta este un model general de strategie de contractare în cadrul unei proceduri simplificate. În practică, detaliile specifice ale procedurii vor depinde de fiecare achiziție în parte și de reglementările legale aplicabile.

Chat