Strategie de contractare licitație deschisă

I. Introducere

Prezenta strategie de contractare se referă la organizarea și desfășurarea unei proceduri de licitație deschisă, conform reglementărilor prevăzute în legislația națională și europeană aplicabilă achizițiilor publice. Obiectivul principal al acestei proceduri este selecția celui mai avantajos ofertant pentru furnizarea de bunuri/servicii/lucrări, în condiții de transparență, competitivitate și eficiență economică. Această strategie are rolul de a ghida procesul de achiziție, de la identificarea necesităților până la semnarea contractului, asigurându-se respectarea principiilor fundamentale ale achizițiilor publice.

II. Obiectul și scopul achiziției

Obiectul licitației este reprezentat de furnizarea de _____________ (ex: echipamente IT, servicii de curățenie, lucrări de construcție etc.) conform cerințelor specificate în caietul de sarcini. Scopul principal al acestei achiziții este de a asigura achiziționarea de bunuri/servicii/lucrări care să corespundă standardelor de calitate prevăzute de autoritatea contractantă, având în vedere nevoile funcționale ale instituției, precum și respectarea termenelor stabilite.

III. Cadrul legal

Procedura de licitație deschisă va fi organizată în conformitate cu următoarele acte normative:

  1. Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
  2. Ordonanța de Urgență nr. 34/2006 privind regimul achizițiilor publice (în cazul în care este aplicabilă);
  3. Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European și a Consiliului Uniunii Europene privind achizițiile publice;
  4. Regulamente și instrucțiuni emise de autoritățile competente în domeniul achizițiilor publice.

IV. Descrierea procedurii de achiziție

Procedura de achiziție va urma pașii specifici unei licitații deschise, după cum urmează:

  1. Publicarea anunțului de participare: Anunțul va fi publicat pe platforma oficială de achiziții publice (ex: SEAP) și va include toate informațiile relevante privind obiectul, valoarea estimată, criteriile de selecție, cerințele tehnice și administrative, precum și termenul limită pentru depunerea ofertelor.
  2. Perioada de depunere a ofertelor: Termenul acordat pentru depunerea ofertelor va fi stabilit în conformitate cu reglementările legale în vigoare, având în vedere complexitatea procedurii și volumul documentației necesare.
  3. Deschiderea ofertelor: Ofertele vor fi deschise public, conform unei proceduri transparente, în cadrul unei ședințe care va fi înregistrată și va fi disponibilă pentru accesul tuturor participanților.
  4. Evaluarea ofertelor: Ofertele vor fi evaluate conform criteriilor specificate în caietul de sarcini, cu respectarea principiului transparenței, obiectivității și nediscriminării. Criteriul principal de selecție va fi cel mai avantajos raport calitate-preț, iar evaluarea va ține cont de:
    • Prețul ofertat;
    • Calitatea tehnică a ofertei;
    • Termenul de livrare/executare propus;
    • Condițiile de plată și garanțiile oferite.
  5. Atribuirea contractului: Contractul va fi atribuit ofertantului care a prezentat oferta câștigătoare, având în vedere criteriile de selecție și evaluare. În cazul în care oferta câștigătoare nu respectă termenii și condițiile legale, autoritatea contractantă va putea solicita clarificări sau poate anula procedura.

V. Planificarea și organizarea procedurii

  1. Programul achiziției:
    • Etapa de elaborare a documentației de licitație: _____________
    • Publicarea anunțului de licitație: _____________
    • Perioada de depunere a ofertelor: _____________
    • Deschiderea ofertelor: _____________
    • Evaluarea ofertelor și selectarea câștigătorului: _____________
    • Semnarea contractului: _____________
  2. Resursele umane: Echipa de achiziții va fi formată din specialiști în domeniul achizițiilor publice, membri ai comisiei de evaluare, personal juridic și financiar care vor asigura buna desfășurare a procedurii, respectând toate prevederile legale.

VI. Detalii financiare

  1. Valoarea estimată a achiziției: Valoarea totală estimată a contractului este de _____________ (sumă estimată în lei sau euro), conform analizei prealabile a necesităților instituției.
  2. Surse de finanțare: Achiziția va fi finanțată din fonduri proprii ale autorității contractante/alte surse de finanțare specifice (ex: fonduri europene).
  3. Modalități de plată: Plățile vor fi efectuate conform termenilor și condițiilor stipulate în contract, de obicei, pe baza unor facturi emise în urma livrării/executării corespunzătoare a bunurilor/serviciilor/lucrărilor. Plata se va face în termen de _____________ zile lucrătoare de la primirea facturii și confirmarea livrării.

VII. Riscuri și măsuri de mitigare

  1. Riscuri identificate:
    • Nerespectarea termenului de livrare/executare;
    • Neconformitatea produselor/serviciilor față de cerințele tehnice;
    • Posibile contestații din partea participanților.
  2. Măsuri de mitigare:
    • Implementarea unui plan riguros de monitorizare a progresului lucrărilor/serviciilor;
    • Stabilirea unor termene clare de livrare/executare și a unor penalități pentru întârzieri;
    • Asigurarea unei proceduri eficiente de rezolvare a contestațiilor.

VIII. Concluzie

Această strategie de contractare are scopul de a asigura o procedură de achiziție transparentă, eficientă și conformă cu legislația în vigoare. Prin implementarea acestei strategii, autoritatea contractantă își propune să selecteze cel mai avantajos ofertant și să asigure respectarea standardelor de calitate și de performanță în furnizarea bunurilor/serviciilor/lucrărilor necesare.

Data redactării: _____________

Semnătura autorității contractante: _____________

Chat