Număr Registru: ___________
Anul: ___________
Luna: ___________
Codul de Înregistrare Fiscală: ___________
1. INTRODUCERE
Acest registru de inventar a fost întocmit conform legislației în vigoare, în scopul gestionării și monitorizării corecte a bunurilor aflate în proprietatea societății ____________ (denumită în continuare „Societatea”). Registrul cuprinde toate bunurile și activele imobilizate și circulante aflate în proprietatea societății la data de _____________.
Registrul de inventar va fi completat și actualizat periodic, conform normativelor legale, pentru a asigura transparența, legalitatea și conformitatea cu reglementările fiscale și contabile aplicabile.
2. DATELE DE IDENTIFICARE ALE SOCIETĂȚII
- Denumirea societății: _____________
- Formă juridică: _____________ (ex: SRL, SA, etc.)
- Număr de înregistrare la Registrul Comerțului: _____________
- Cod Unic de Înregistrare (CUI): _____________
- Sediul social: _____________
- Capital social: _____________
- Datele contactului (telefon/email): _____________
- Reprezentant legal: _____________
3. INFORMAȚII DESPRE INVENTARIERE
- Data inventarierii: _____________
- Responsabil cu inventarierea: _____________
- Semnătura responsabilului: _____________
- Metoda de inventariere utilizată: (Ex: inventariere fizică, inventariere estimativă, etc.)
Inventarierea se realizează anual sau ori de câte ori se consideră necesar, respectând principiile stabilite de legislația română, și se finalizează cu întocmirea unui raport detaliat, care va fi supus aprobării conducerii societății.
4. DESCRIEREA BUNURILOR INCLUSE ÎN INVENTAR
În cadrul acestui registru sunt incluse toate bunurile și activele care se află în patrimoniul societății, împărțite pe următoarele categorii:
4.1 Active Imobilizate
- Clădiri:
- Denumire: _____________
- Adresa: _____________
- Valoare de achiziție: _____________
- Valoare de inventar: _____________
- Amortizare cumulată: _____________
- Valoare netă: _____________
- Data achiziționării: _____________
- Alte observații: _____________
- Echipamente și mașini:
- Denumire: _____________
- Tip: _____________
- Valoare de achiziție: _____________
- Valoare de inventar: _____________
- Amortizare cumulată: _____________
- Valoare netă: _____________
- Data achiziționării: _____________
- Alte observații: _____________
- Mijloace de transport:
- Denumire: _____________
- Tip: _____________
- Marca: _____________
- An fabricație: _____________
- Valoare de achiziție: _____________
- Valoare de inventar: _____________
- Amortizare cumulată: _____________
- Valoare netă: _____________
- Data achiziționării: _____________
- Alte observații: _____________
4.2 Active Circulante
- Materii prime:
- Denumire: _____________
- Cantitate: _____________
- Preț unitar: _____________
- Valoare totală: _____________
- Locul de depozitare: _____________
- Alte observații: _____________
- Produse în curs de execuție:
- Denumire: _____________
- Cantitate: _____________
- Valoare estimată: _____________
- Locul de depozitare: _____________
- Alte observații: _____________
- Produse finite:
- Denumire: _____________
- Cantitate: _____________
- Valoare totală: _____________
- Locul de depozitare: _____________
- Alte observații: _____________
4.3 Stocuri de produse consumabile
- Produse consumabile:
- Denumire: _____________
- Cantitate: _____________
- Preț unitar: _____________
- Valoare totală: _____________
- Locul de depozitare: _____________
- Alte observații: _____________
5. MONITORIZAREA ȘI VALORIZAREA BUNURILOR
Valorificarea bunurilor este realizată conform metodologiilor stabilite în cadrul politicii contabile a societății și în conformitate cu reglementările fiscal-contabile aplicabile.
Pentru fiecare bun inclus în registru, se va realiza un raport de evaluare periodică a valorii contabile și a stării de utilizare, incluzând informații despre depreciere, uzura fizică și morală, dar și despre riscurile care ar putea afecta bunul respectiv.
6. CONCLUZII ȘI RECOMANDĂRI
La finalul procesului de inventariere, responsabilul va întocmi un raport de inventariere care va include următoarele informații:
- Starea generală a bunurilor: (bună, uzată, deteriorată, etc.)
- Diferențele față de înregistrările contabile: (dacă este cazul)
- Recomandări pentru corectarea eventualelor discrepanțe
- Propuneri de ajustare a valorii de inventar: (în cazul în care este necesar)
Raportul final de inventariere va fi prezentat conducerii societății pentru aprobare și va fi arhivat conform reglementărilor interne.
7. APROBĂRI
- Responsabil cu inventarierea:
Semnătura: _____________
Data: _____________ - Director financiar:
Semnătura: _____________
Data: _____________ - Administrator / Director general:
Semnătura: _____________
Data: _____________
Notă: Acest model de registru de inventar este un exemplu general și trebuie adaptat conform specificului fiecărei societăți și reglementărilor contabile și fiscale actuale.