Recomandare pentru înscrierea în clasa pregătitoare

Data: ________________________
Număr înregistrare: ________________________

Către:
Comisia de înscriere în clasa pregătitoare
[Denumirea unității de învățământ]
[Adresa unității de învățământ]

Subsemnatul, _______________________, în calitate de [funcția ocupată – exemplu: cadru didactic, director al instituției, psiholog școlar, etc.], având în vedere reglementările legale în vigoare și îndeplinirea tuturor condițiilor necesare, am onoarea de a face următoarea recomandare pentru înscrierea în clasa pregătitoare a copilului [numele copilului], născut la data de _______________________, fiul/fiica domnului/doamnei _______________________ și al domnului/doamnei _______________________.

I. Motivarea recomandării

Având în vedere analiza completă a dezvoltării fizice, intelectuale și emoționale a copilului, precum și comportamentul acestuia în cadrul activităților educative și sociale desfășurate în cadrul grădiniței [denumirea unității de învățământ], consider că [numele copilului] îndeplinește toate criteriile necesare pentru a face tranziția către clasa pregătitoare.

  1. Dezvoltare cognitivă
    [Numele copilului] a demonstrat un interes semnificativ față de activitățile educativ-formative, manifestând o curiozitate pronunțată și o dorință constantă de a învăța. Acesta a însușit cu ușurință noțiuni de bază referitoare la culori, forme, litere și numere, iar răspunsurile sale în cadrul activităților cognitive reflectă o gândire clară și logică. În plus, copilul manifestă abilități de rezolvare a unor sarcini simple, pe care le îndeplinește cu determinare și atenție la detalii.
  2. Dezvoltare socială și emoțională
    Copilul a demonstrat abilități remarcabile de integrare într-un colectiv, manifestând un comportament adecvat față de ceilalți copii și față de adulți. Este un copil empatic, care răspunde prompt la nevoile celor din jur și respectă regulile stabilite în cadrul grupului. În același timp, [numele copilului] știe să-și exprime emoțiile și sentimentele într-un mod adecvat vârstei, ceea ce contribuie la un climat emoțional sănătos și stabil.
  3. Dezvoltare fizică și motrică
    Din punct de vedere fizic, copilul se prezintă într-o formă foarte bună, având o dezvoltare motrică armonioasă, caracterizată prin coordonare, echilibru și agilitate. Participă activ la activitățile fizice desfășurate și respectă instrucțiunile cu privire la mișcare, joc și igienă personală. Aceste aspecte sunt importante pentru integrarea în activitățile fizice specifice învățământului primar.
  4. Abilități lingvistice și comunicare
    [Numele copilului] se exprimă coerent și clar atât în cadrul activităților de grup, cât și în discuțiile individuale. Utilizează un vocabular adecvat vârstei și formulează propoziții corect din punct de vedere gramatical. De asemenea, ascultă cu atenție și respectă rândul în discuții, ceea ce sugerează o bună înțelegere a normelor de comunicare socială.

II. Recomandare finală

În urma evaluării tuturor aspectelor menționate mai sus, consider că [numele copilului] se află într-o stare de pregătire corespunzătoare pentru a face față provocărilor educativ-școlare din clasa pregătitoare. Îndeplinește toate condițiile necesare, atât din punct de vedere cognitiv, cât și emoțional și social, pentru a beneficia de o integrare optimă în sistemul de învățământ primar.

În concluzie, recomand cu toată încrederea înscrierea [numele copilului] în clasa pregătitoare la unitatea de învățământ [denumirea instituției], având convingerea că va face progrese semnificative pe parcursul anului școlar și că va contribui pozitiv la dezvoltarea unui climat educativ sănătos și colaborativ.

Vă mulțumesc pentru atenția acordată și pentru oportunitatea de a contribui la procesul educațional al acestui copil.

Cu respect,


[Semnătura]


[Numele complet]
[Funcția]
[Datele de contact]
[Unitatea de învățământ]

Chat