Data: ____________________
Nume elev: ____________________
Destinatar:
Stimate domnule/domnă,
Subsemnatul/subsemnata, ____________________, profesor/ profesoară la ____________________ (denumirea școlii), vă adresez această recomandare pentru elevul/elevă ____________________, care este în prezent în clasa a ________ a instituției noastre. Am avut plăcerea de a fi îndrumător/îndrumătoare al/al acestei persoane timp de _______ (perioada de învățământ) și sunt încântat(ă) să prezint caracteristicile și realizările acesteia.
1. Performanțe academice și abilități de învățare
Elevul/elevă ____________________ se remarcă printr-o gândire analitică profundă și o capacitate de învățare rapidă. De-a lungul semestrului, a demonstrat o înțelegere solidă a conceptelor predate și o aplicare adecvată a acestora în activitățile de învățare. În cadrul disciplinelor ____________________ (exemple de materii), a obținut rezultate excelente, fiind constant printre primii/primele din clasă. În plus, abilitatea sa de a sintetiza informațiile și de a le corela între ele este deosebită, fapt ce îi permite să abordeze teme complexe cu o abordare metodică și sistematică.
2. Comportament și atitudine față de școală
În ceea ce privește comportamentul, elevul/elevă ____________________ a demonstrat un respect deosebit față de colegi, profesori și regulamentul școlar. Este întotdeauna punctual/ă, iar implicarea sa în activitățile școlii este remarcabilă. De asemenea, dă dovadă de o mare responsabilitate, atât în ceea ce privește îndeplinirea sarcinilor individuale, cât și în activitățile de grup. În grupurile de discuție sau proiecte, se distinge printr-o atitudine deschisă, constructivă, fiind un model de colaborare și respect față de opiniile altora.
3. Abilități de comunicare și relaționare
Un alt punct forte al elevului/elevă ____________________ este abilitatea de a comunica eficient și clar, atât în scris, cât și verbal. Participarea sa activă în discuțiile din clasă, capacitatea de a exprima idei complexe într-un mod coerent și ușor de înțeles sunt trăsături care îl/o recomandă pentru orice activitate ce presupune interacțiune, prezentare sau negociere. Relațiile cu colegii și cadrele didactice sunt excelente, iar elevul/elevă reușește întotdeauna să contribuie într-un mod pozitiv la atmosfera școlii.
4. Activități extracurriculare și implicare socială
Elevul/elevă ____________________ este un participant activ în activitățile extracurriculare organizate de școală. A demonstrat un interes deosebit pentru ____________________ (exemplu: cercuri de știință, cluburi de dezbateri, activități de voluntariat), în care a obținut rezultate deosebite și a adus o contribuție semnificativă. Această implicare îl/o plasează într-o lumină favorabilă, reflectându-i dorința de a învăța continuu și de a se dezvolta ca lider într-un cadru social.
5. Recomandări și concluzii
Pe baza celor menționate mai sus, consider că elevul/elevă ____________________ este un candidat/candidată valoros/valoroasă pentru orice oportunitate academică sau profesională. Capacitatea sa de a învăța rapid, de a se adapta la diverse medii și provocări, precum și atitudinea sa pozitivă și responsabilă îl/o recomandă cu încredere pentru succesul viitor. Sunt convins/convinsă că va continua să progreseze și să-și adâncească cunoștințele în domeniul de interes ales.
Vă stau la dispoziție pentru orice informații suplimentare.
Vă mulțumesc pentru atenție și pentru oportunitatea de a vă prezenta această recomandare.
Cu respect,
(semnătura)
Profesor/Profesoară
____________________ (denumirea școlii)