Raport evaluare psihologică copil

Date de identificare:

  • Nume copil: _____________
  • Vârstă: _____________
  • Data evaluării: _____________
  • Luna și anul nașterii: _____________
  • Școala/Grădinița: _____________
  • Clasa/Grupa: _____________
  • Persoana care a solicitat evaluarea: _____________
  • Motivul evaluării: _____________

1. Introducere și scopul evaluării:

Evaluarea psihologică a fost realizată la cererea _____________, cu scopul de a analiza aspectele cognitive, emoționale, sociale și comportamentale ale copilului, în vederea identificării eventualelor dificultăți de învățare, de comportament sau de adaptare la mediul educativ. Evaluarea a inclus atât observații directe, cât și administrarea unor teste standardizate de evaluare psihologică.


2. Istoricul copilului:

2.1. Istoricul personal:

Copilul a fost născut la termen, cu o greutate și înălțime normale la naștere. În ceea ce privește dezvoltarea motorie și lingvistică, nu au fost semnalate întârzieri semnificative. Întârzierile cognitive, emoționale sau comportamentale nu au fost observate în perioada copilăriei timpurii.

De-a lungul dezvoltării copilului, părinții au raportat dificultăți în gestionarea comportamentului (ex. deficiențe în reglarea impulsurilor, comportamente agresive sau retrase), însă aceste aspecte s-au îmbunătățit pe măsură ce copilul a înaintat în vârstă.

2.2. Istoricul școlar:

Copilul a început școala la vârsta de _____________, iar până în prezent, evoluția școlară a fost în general pozitivă. Performanțele academice au fost variabile, cu un punctaj mai mare la _____________ (materii precum matematică/literatură, etc.), în timp ce în alte domenii, cum ar fi _____________, au fost observate dificultăți (ex. dificultăți de citire, scriere, înțelegerea textului).

2.3. Istoricul familial:

Familia copilului este formată din _____________ (detalii despre structura familială). Părinții sunt activ implicați în educația și dezvoltarea copilului. Nu sunt raportate probleme semnificative în familie care să influențeze comportamentul copilului.


3. Metodologia evaluării:

Evaluarea a fost realizată prin combinarea mai multor metode de investigație, inclusiv:

  • Interviuri cu părinții – pentru a aduna informații privind istoricul copilului și preocupările acestora legate de comportamentul și performanțele școlare.
  • Observație directă – realizată în timpul sesiunii de evaluare, pentru a observa comportamentele copilului și reacțiile la diferite situații.
  • Teste standardizate – administrarea de teste psihologice, inclusiv teste de inteligență (ex. WISC-IV), teste de abilități cognitive (ex. teste de atenție și memorie) și teste de evaluare a stilului emoțional și comportamental (ex. evaluarea anxietății, depresiei, comportamentului impulsiv).
  • Chestionare pentru părinți și profesori – pentru a obține o imagine completă a comportamentului și performanțelor copilului în mediul școlar și acasă.

4. Rezultatele evaluării:

4.1. Evaluarea cognitivă:

Copilul a obținut scoruri medii spre superioare pe majoritatea subtestelor evaluării cognitive. În mod particular, scorurile la subtestele de raționament verbal și abilități matematice au fost remarcabile, ceea ce sugerează un potențial intelectual ridicat în aceste domenii. Cu toate acestea, au fost observate dificultăți la subtestele de memorie de lucru și procesare rapidă a informațiilor, ceea ce poate influența performanțele școlare în condiții de presiune sau de învățare accelerată.

4.2. Evaluarea emoțională:

Din punct de vedere emoțional, copilul nu prezintă semne clare de anxietate sau depresie, însă unele manifestări de nervozitate și tensiune au fost observate în situațiile de stres (ex. examene, conflicte cu colegii). Evaluarea comportamentului emoțional sugerează o tendință de a se retrage în fața provocărilor, de a evita confruntările și de a manifesta o sensibilitate sporită față de critica externă.

4.3. Evaluarea comportamentală:

Comportamentele observate în timpul evaluării au fost în general adecvate pentru vârsta copilului. Cu toate acestea, au fost semnalate perioade de hiperactivitate și impulsivitate, în special în contexte de activități care nu presupun un grad ridicat de interes pentru copil. De asemenea, copilul tinde să fie mai impulsiv în interacțiunile sociale, ceea ce uneori generează conflicte cu colegii sau profesori.

4.4. Evaluarea socială:

Copilul pare să aibă o relație bună cu colegii săi, dar tendința de a evita conflictele poate face dificilă formarea unor legături de prietenie durabile. La nivel școlar, interacțiunile sunt corecte, dar lipsesc semnele unei integrări sociale puternice. În familie, copilul are o relație apropiată cu părinții, dar manifestă ocazional comportamente de reticență față de autoritate, ceea ce poate indica o nevoie de a-și exprima opiniile și sentimentele într-un mod mai deschis.


5. Concluzii:

Evaluarea psihologică a copilului _____________ a arătat un profil general pozitiv în ceea ce privește abilitățile cognitive, cu unele dificultăți în gestionarea stresului și a comportamentului impulsiv. De asemenea, copilul are un potențial intelectual ridicat, în special în domenii precum raționamentul verbal și abilitățile matematice.

Totuși, se recomandă intervenții în domeniul gestionării emoționale și comportamentale, în special în ceea ce privește impulsivitatea și tendința de a evita confruntările. Este important ca atât părinții, cât și profesorii, să susțină copilul în dezvoltarea unor strategii mai eficiente de reglare a emoțiilor și comportamentelor, în scopul îmbunătățirii relațiilor interpersonale și a performanțelor academice.


6. Recomandări:

  1. Consiliere psihologică: Se recomandă sesiuni de consiliere psihologică pentru a ajuta copilul să gestioneze mai bine emoțiile și impulsurile.
  2. Suport educațional: Implementarea unui plan educațional personalizat pentru a sprijini copilul în domeniile în care întâmpină dificultăți, precum memoria de lucru și procesarea informațiilor rapide.
  3. Colaborarea cu familia: Este importantă o colaborare strânsă între școală și familie pentru a crea un mediu educativ stabil și de sprijin.
  4. Activități extracurriculare: Încurajarea participării copilului la activități de grup și sporturi, pentru a-i întări încrederea în sine și abilitățile sociale.

Semnătura evaluatorului:
_________ (Nume psiholog)
_________ (Funcția)
_________ (Număr autorizație)
_________ (Data raportului)

Chat