Nume copil: _____________
Data nașterii: _____________
Data monitorizării: _____________
Codul de identificare al copilului: _____________
Persoana responsabilă: _____________
Starea de sănătate și gradul de handicap: _____________
Număr de înregistrare în baza de date: _____________
1. Introducere
Raportul de monitorizare al copilului cu handicap se întocmește în scopul evaluării progreselor și dificultăților întâmpinate de copil pe parcursul unei perioade definite de timp, de obicei la intervale de 6 luni. Acesta are rolul de a oferi o imagine completă a stării de sănătate, a evoluției abilităților fizice, cognitive, emoționale și sociale ale copilului, pentru a putea adapta planul de intervenție și suportul necesar în funcție de nevoile acestuia.
2. Informații generale despre copil
Nume complet: _____________
Data nașterii: _____________
Locul nașterii: _____________
Parinți/tutori: _____________
Contact părinți: _____________
Școala/Unitatea de învățământ: _____________
Grupa de vârstă: _____________
Diagnosticul medical principal: _____________
Tipul de handicap: _____________
(Ex: handicap fizic, intelectual, auditiv, vizual, autism, etc.)
3. Descrierea tipului de handicap
Copilul a fost diagnosticat cu _____________ (tipul handicapului) în urma evaluării realizate de un specialist în _____________. În prezent, copilul se confruntă cu dificultăți în _____________ (descrierea detaliată a problemelor medicale și funcționale specifice: de exemplu, deficiențe motorii, cognitive, comportamentale etc.). Aceste dificultăți pot varia în funcție de evoluția stării de sănătate, intervențiile aplicate și mediul de învățământ sau familial.
4. Obiectivele monitorizării
În cadrul acestui raport, următoarele obiective sunt urmărite:
- Evaluarea progresului copilului în dezvoltarea abilităților motorii și cognitive – obținerea unui nivel funcțional adecvat.
- Observarea comportamentului și integrării sociale – capacitatea copilului de a interacționa cu colegii, familia și adulții.
- Monitorizarea stării de sănătate fizică – starea generală de sănătate a copilului, evoluția bolii și a terapiilor aplicate.
- Evaluarea impactului educațional și al adaptabilității la mediul școlar – integrarea copilului în activitățile educaționale specifice.
5. Descrierea intervențiilor și a suportului acordat
Intervențiile și suportul acordat copilului sunt structurate pe baza recomandărilor medicilor și specialiștilor. Până în prezent, s-au realizat următoarele măsuri de suport și intervenție:
- Terapie fizică: Copilul urmează un program de terapie fizică individualizat pentru a îmbunătăți mobilitatea și coordonarea. Acesta include exerciții specifice pentru creșterea tonusului muscular și îmbunătățirea echilibrului.
- Terapie ocupațională: Activități care sprijină dezvoltarea abilităților motorii fine, cum ar fi manipularea obiectelor, scrierea și activitățile manuale. Scopul principal este de a încuraja autonomia în activitățile zilnice.
- Terapie logopedică: În cazul în care copilul are dificultăți de comunicare sau vorbire, se aplică sesiuni de logopedie pentru a îmbunătăți abilitățile de vorbire și limbaj.
- Terapie comportamentală: Pentru copii cu dificultăți de comportament sau cu autism, sunt aplicate tehnici specifice de modificare comportamentală, care includ strategii de stimulare pozitivă și de învățare prin joc.
- Suport educațional: Adaptarea planului educativ pentru a răspunde nevoilor speciale ale copilului. Se urmărește asigurarea unui mediu de învățământ accesibil și de susținere continuă din partea cadrelor didactice.
6. Monitorizarea stării de sănătate
- Stare generală de sănătate: Copilul prezintă o stare de sănătate relativ stabilă. A fost monitorizat atent pentru orice semne de agravare a simptomatologiei legate de handicapul său. Nu s-au înregistrat probleme semnificative de sănătate în perioada raportată.
- Vizite medicale: Copilul a efectuat vizite periodice la medicul specialist (ex: neurolog, ortoped, psihiatru) pentru evaluarea stării de sănătate și ajustarea tratamentului.
- Medicație: Copilul urmează un tratament medicamentos specific recomandat de medicii specialiști pentru gestionarea simptomelor asociate cu handicapul (ex: anticonvulsivante, antidepresive, etc.).
7. Evoluția abilităților
- Abilități motorii: Copilul a făcut progrese notabile în ceea ce privește mobilitatea, putând efectua activități simple, cum ar fi mersul pe jos, ridicarea de obiecte ușoare, dar mai are dificultăți în sarcini care presupun coordonarea complexă.
- Abilități cognitive: Copilul a prezentat o îmbunătățire în înțelegerea și aplicarea instrucțiunilor simple, dar sunt necesare sesiuni suplimentare de stimulare intelectuală pentru dezvoltarea gândirii logice și a memoriei pe termen lung.
- Abilități de comunicare: Copilul a înregistrat progrese modeste în ceea ce privește vorbirea și înțelegerea limbajului, dar necesită încă asistență suplimentară din partea unui logoped.
8. Observații privind integrarea socială și comportamentală
Copilul interacționează cu alți copii în moduri variate. Există semne pozitive în ceea ce privește dorința de a socializa, dar și momente de izolare în cadrul activităților de grup. Comportamentele impulsive sau agresive sunt controlate prin intervențiile comportamentale aplicate.
9. Recomandări pentru următoarele perioade
- Continuarea terapiei fizice și ocupaționale pentru a sprijini dezvoltarea abilităților motorii și a autonomiei.
- Creșterea frecvenței sesiunilor de terapie comportamentală și de logopedie pentru a sprijini integrarea socială și comunicarea.
- Continuarea ajustării planului educațional și crearea unor condiții mai accesibile în cadrul activităților școlare.
- Monitorizarea atentă a stării de sănătate și ajustarea tratamentului medical în funcție de evoluția copilului.
10. Concluzii
Copilul a înregistrat progrese semnificative în anumite domenii, dar continuă să aibă nevoie de sprijin constant pentru a depăși dificultățile specifice handicapului său. Este esențial ca intervențiile să fie menținute și, dacă este necesar, ajustate pentru a răspunde cât mai bine nevoilor copilului pe termen lung.
Semnătura specialistului responsabil: _____________
Semnătura părinților/tutorilor: _____________
Acest raport va fi folosit ca bază pentru continuarea evaluării și adaptării planului de intervenție pentru copilul cu handicap, asigurând astfel un sprijin adecvat în vederea integrării și dezvoltării sale optime.