Date de identificare:
- Nume: _____________
- Vârsta: _____________
- Data evaluării: _____________
- Profesie: _____________
- Starea civilă: _____________
- Grad de instruire: _____________
- Alte informații relevante: _____________
Motivul evaluării: Evaluarea psihologică a fost solicitată de _____________, în scopul de a obține o înțelegere detaliată a profilului psihologic al persoanei evaluate. Scopul acestei evaluări este de a analiza aspecte legate de sănătatea mintală, comportament, capacități cognitive și stilul de viață, pentru a formula recomandări specifice în ceea ce privește intervențiile necesare, sprijinul psihologic sau alte măsuri corespunzătoare.
Metodologia evaluării: Evaluarea psihologică s-a desfășurat printr-o combinație de metode standardizate, interviuri clinice și teste psihometrice. Testele aplicate au inclus instrumente specifice pentru măsurarea diverselor dimensiuni psihologice, precum inteligența cognitivă, personalitatea, tulburările de comportament și altele, după cum urmează:
- Interviu psihologic: Un interviu semistructurat a fost realizat pentru a aduna informații despre istoricul personal, familial, medical și profesional al persoanei evaluate.
- Teste psihometrice:
- Testul de inteligență WAIS-IV (Wechsler Adult Intelligence Scale – 4th Edition), pentru evaluarea capacităților cognitive generale, inclusiv abilități de raționament, memorie și viteză de procesare.
- Inventarul de Personalitate NEO-PI-R (Big Five), pentru analiza trăsăturilor de personalitate și pentru evaluarea dimensiunilor fundamentale ale personalității, conform teoriei celor cinci factori.
- Scala de Evaluare a Stresului Perceput (PSS), pentru a măsura nivelul de stres perceput de către persoana evaluată.
- Scala de Depresie Beck (BDI-II), pentru a evalua simptomele depresive și intensitatea acestora.
Rezultatele evaluării:
- Evaluarea cognitivă:
- Pe baza testului WAIS-IV, persoana evaluată a obținut un scor de IQ global de 103, ceea ce indică o capacitate cognitivă medie-superioară. Aceasta sugerează abilități bune în domenii precum raționamentul logic, învățarea rapidă și aplicarea cunoștințelor într-un context nou. Totuși, scorurile subtestelor au variat, cu performanțe mai scăzute în sarcinile care presupun procesare rapidă a informațiilor vizuale.
- Personalitate:
- Conform testului NEO-PI-R, persoana evaluată a obținut scoruri care sugerează o personalitate echilibrată, cu tendințe de extroversiune moderate și o capacitate ridicată de agreabilitate, ceea ce sugerează o persoană cooperantă, empatică și predispusă la relații interpersonale armonioase.
- Neuroticismul este la un nivel scăzut, indicând o stabilitate emoțională bună și o gestionare eficientă a stresului.
- În ceea ce privește deschiderea către experiențe noi, scorul a fost mediu, ceea ce sugerează o predispoziție către activități familiare și o ușoară reticență față de schimbările majore.
- Evaluarea stării emoționale:
- Testul Beck de evaluare a depresiei a indicat un scor moderate, semnalând o prezență ușoară a simptomelor depresive, cum ar fi scăderea energiei și tendința de a se simți copleșit de cerințele zilnice. Cu toate acestea, nu există dovezi clare de depresie majoră și nu se recomandă tratament medicamentos imediat, dar se recomandă monitorizarea stării emoționale și intervenții psihoterapeutice.
- Evaluarea stresului:
- În urma aplicării Scalei de Stres Perceput, s-a obținut un scor moderat, ceea ce sugerează că persoana evaluată se confruntă cu stres, dar are resurse adaptative bune pentru a-l gestiona. S-ar putea beneficia de tehnici de reducere a stresului, cum ar fi meditația, exercițiile fizice și tehnici de gestionare a timpului.
Sintetizarea rezultatelor: Evaluarea psihologică a evidențiat un profil psihologic general echilibrat, cu o inteligență cognitivă ușor peste medie și o personalitate stabilă. Cu toate acestea, se observă prezența unor simptome ușoare de stres și depresie, care sunt gestionabile cu intervenții psihologice. Persoana evaluată nu prezintă semne de tulburări psihopatologice severe, dar este importantă monitorizarea continuă și implementarea unor strategii pentru gestionarea stresului și sprijinirea sănătății emoționale.
Recomandări:
- Psihoterapie: Participarea la sesiuni de psihoterapie pentru a aborda simptomele ușoare de depresie și stres. O abordare cognitiv-comportamentală ar putea fi eficientă pentru gestionarea gândurilor negative și a stresului.
- Gestionarea stresului: Se recomandă adoptarea unui regim de viață echilibrat, cu un accent pe tehnici de reducere a stresului (meditație, exerciții de relaxare, hobby-uri) și pe îmbunătățirea abilităților de management al timpului.
- Monitorizarea stării emoționale: Se recomandă monitorizarea continuă a stării emoționale și evaluarea periodică a progreselor în ceea ce privește gestionarea simptomelor depresive și a stresului.
- Suport social: Întărirea rețelei de sprijin social, având în vedere tendințele pozitive ale persoanei în ceea ce privește relațiile interpersonale.
Concluzie: Evaluarea psihologică efectuată oferă un profil clar al persoanei evaluate, evidențiind punctele forte ale acesteia (inteligență și stabilitate emoțională) dar și domeniile care necesită atenție (stres și simptome ușoare de depresie). Recomandările includ intervenții psihologice și strategii de gestionare a stresului pentru a susține sănătatea emoțională și adaptabilitatea acesteia în fața provocărilor vieții.
Semnătura evaluatorului:
Psiholog Specialist
Număr autorizație: ____________