Raport de activitate mediator școlar

I. Introducere

Raportul de activitate al mediatorului școlar pentru anul școlar _______ prezintă activitățile desfășurate, rezultatele obținute, provocările întâmpinate și recomandările pentru îmbunătățirea procesului educativ în cadrul unității de învățământ. Rolul mediatorului școlar este esențial în promovarea unui climat școlar pozitiv, sprijinind atât elevii, cât și cadrele didactice, prin facilitarea comunicării și rezolvarea conflictelor.

II. Obiectivele Mediatorului Școlar

  1. Promovarea comunicării eficiente între elevi, cadre didactice și părinți.
  2. Intervenția în cazurile de bullying și alte forme de violență în școală.
  3. Sprijinirea elevilor în procesul de integrare socială și educativă.
  4. Organizarea de activități educaționale pentru dezvoltarea abilităților sociale și emoționale.
  5. Colaborarea cu autoritățile locale și organizațiile non-guvernamentale pentru sprijinul comunității.

III. Activitățile desfășurate

1. Organizarea de sesiuni de informare

Pe parcursul semestrului, am organizat 10 sesiuni de informare destinate elevilor și părinților, având ca teme principale: prevenirea violenței în școli, importanța educației emoționale, și metode de gestionare a conflictelor. Participarea a fost semnificativă, cu un total de 250 de participanți.

2. Intervenții în cazuri de bullying

Am intervenit în 15 cazuri de bullying, atât verbal cât și fizic, desfășurând sesiuni de mediere între părțile implicate. Aceste sesiuni au avut ca scop reconstrucția relațiilor dintre elevi, promovând empatia și înțelegerea reciprocă. Dintre aceste cazuri, 80% au avut un rezultat pozitiv, elevii reușind să-și rezolve conflictele prin dialog.

3. Colaborări cu specialiști

Am colaborat cu psihologi și consilieri școlari, organizând împreună 5 ateliere de dezvoltare personală pentru elevi. Aceste ateliere au abordat teme precum gestionarea stresului, dezvoltarea încrederii în sine și comunicarea asertivă. Feedback-ul primit a fost majoritar pozitiv, cu un indice de satisfacție de 90%.

4. Activități extracurriculare

Am organizat activități extracurriculare, precum grupuri de dezbatere și cluburi de lectură, în care au participat peste 100 de elevi. Aceste activități au fost menite să dezvolte abilitățile sociale și să încurajeze spiritul de echipă.

5. Campanii de sensibilizare

În colaborare cu administrația școlii, am derulat campanii de sensibilizare privind importanța respectului și toleranței în școală. Campaniile au inclus postere, pliante informative și prezentări în fața colegiilor, având un impact vizibil asupra atitudinii elevilor.

IV. Provocări întâmpinate

Printre provocările întâmpinate s-au numărat:

  • Lipsa de participare din partea unor părinți la activitățile organizate, ceea ce limitează eficiența programelor de mediere.
  • Resistența unor elevi la comunicare, în special în cazurile de bullying, unde stigmatizarea joacă un rol important.
  • Necesitatea de formare continuă pentru a răspunde eficient provocărilor emergente din mediul educațional.

V. Recomandări

  1. Promovarea implicării părinților în activitățile școlare, prin întâlniri periodice și informări constante.
  2. Dezvoltarea de programe de formare pentru cadrele didactice, axate pe prevenirea și gestionarea conflictelor.
  3. Extinderea colaborării cu organizațiile non-guvernamentale pentru resurse suplimentare și sprijin în activitățile educaționale.
  4. Implementarea de sesiuni de feedback cu elevii pentru a evalua impactul activităților și a adapta programul la nevoile lor.

VI. Concluzie

Activitatea mediatorului școlar a avut un impact pozitiv asupra climatului educațional, contribuind la dezvoltarea unor relații sănătoase între elevi și cadrele didactice. Este esențial ca, în continuare, să ne concentrăm pe promovarea comunicării deschise și pe crearea unui mediu educațional inclusiv și suportiv pentru toți elevii.


Acest model de raport poate fi adaptat și extins în funcție de specificul activităților desfășurate în fiecare unitate de învățământ. Este important ca raportul să reflecte realitatea și să ofere o bază solidă pentru îmbunătățirea continuă a activităților mediatorului școlar.

Chat