Numele unității de învățământ: ____________
Perioada raportului: ____________
Data întocmirii: ____________
1. Introducere
Prezentul raport detaliază activitatea contabilă desfășurată în cadrul unității de învățământ ____________ pe perioada ____________ (indicare perioada de referință), cu scopul de a furniza o imagine completă asupra fluxurilor financiare, stadiului operațiunilor contabile și respectării reglementărilor în vigoare. Raportul vizează aspecte legate de gestionarea resurselor financiare ale școlii, respectarea normelor fiscale și contabile, precum și întocmirea corectă a documentației specifice.
2. Obiectivele activității contabile
Obiectivele principale ale activității contabile au fost următoarele:
- Gestionarea și monitorizarea veniturilor și cheltuielilor: Asigurarea unei evidențe clare a tuturor veniturilor și cheltuielilor școlii, în conformitate cu bugetul aprobat.
- Respectarea reglementărilor legale și fiscale: Respectarea tuturor reglementărilor fiscale și contabile specifice instituțiilor de învățământ, inclusiv normele stabilite de Ministerul Educației și Ministerul Finanțelor Publice.
- Evidența patrimoniului școlii: Întocmirea și actualizarea inventarului patrimoniului instituției, înregistrarea corectă a bunurilor și gestionarea acestora.
- Redactarea rapoartelor financiare: Elaborarea bilanțurilor și altor rapoarte financiare necesare pentru raportarea către autoritățile competente, inclusiv pentru audituri externe.
3. Activitatea financiar-contabilă
3.1. Venituri
În perioada analizată, veniturile școlii au provenit din următoarele surse:
- Bugetul de stat: Alocațiile financiare pentru unitățile de învățământ, în conformitate cu fondurile aprobate anual de Ministerul Educației.
- Taxe școlare: Venituri provenite din taxe școlare percepute părinților pentru activitățile educative extra-curriculare și servicii suplimentare (după caz).
- Alte surse de venituri: Diverse sponsorizări, donații și fonduri obținute prin proiecte educaționale.
În total, veniturile realizate în această perioadă au fost de ____________, ceea ce reprezintă o creștere/scădere de ____________ față de perioada precedentă.
3.2. Cheltuieli
Cheltuielile școlii au fost împărțite în mai multe categorii, printre care:
- Cheltuieli de personal: Salarii, contribuții sociale, alte drepturi bănești aferente personalului didactic și nedidactic.
- Cheltuieli de întreținere: Costuri pentru utilități (apă, electricitate, gaze), întreținerea clădirii, materiale de curățenie și alte cheltuieli administrative.
- Cheltuieli pentru materiale educaționale: Achiziționarea de manuale, rechizite, echipamente pentru laboratoare și alte materiale didactice.
- Cheltuieli de investiții: Repararea și modernizarea infrastructurii școlii (lucrări de renovare, achiziții de echipamente electronice, mobilier etc.).
Totalul cheltuielilor a fost de ____________, iar structura acestora a fost conformă cu bugetul aprobat la începutul anului școlar.
3.3. Controlul și monitorizarea cheltuielilor
S-a realizat un control strict asupra utilizării fondurilor pentru fiecare categorie de cheltuieli, cu scopul de a preveni abaterile financiare și de a asigura transparența în gestionarea resurselor școlii. În acest sens, au fost implementate măsuri de verificare internă periodică a facturilor și a documentației justificative pentru toate plățile efectuate.
4. Gestionarea patrimoniului școlii
Patrimoniul instituției a fost actualizat conform procedurilor legale, iar bunurile școlii au fost inventariate și înregistrate corect în evidențele contabile. La sfârșitul perioadei de raportare, valoarea totală a patrimoniului școlii era de ____________, structurat pe următoarele categorii:
- Imobile și terenuri: ____________
- Echipamente și mobilier: ____________
- Alte bunuri: ____________
S-au întreprins demersuri pentru a asigura întreținerea corespunzătoare a patrimoniului și pentru a identifica eventualele bunuri care nu mai sunt în uz, urmând a fi scoase din evidență conform reglementărilor în vigoare.
5. Rapoarte financiare și documentație
În conformitate cu reglementările contabile, au fost întocmite și prezentate următoarele rapoarte financiare:
- Bilanțul contabil (data de întocmire: ____________)
- Contul de profit și pierdere (pentru perioada ____________)
- Declarațiile fiscale și rapoartele către autoritățile competente
- Situațiile financiare detaliate pentru audituri interne sau externe
Toate aceste rapoarte au fost întocmite conform reglementărilor fiscale și au fost depuse la autoritățile competente înainte de termenele stabilite.
6. Conformitatea cu reglementările legale
În perioada raportată, activitatea contabilă a respectat toate reglementările legale și fiscale impuse de Ministerul Finanțelor Publice și autoritățile locale. De asemenea, s-a ținut cont de norme contabile internaționale aplicabile unităților de învățământ publice și private. În urma verificărilor interne și a auditului extern, nu au fost identificate nereguli semnificative în gestionarea fondurilor școlii.
7. Provocări și soluții
Printre principalele provocări întâmpinate în perioada raportată se numără:
- Creșterea costurilor cu utilitățile: Care a necesitat o revizuire a procedurilor de consum și implementarea unor măsuri pentru reducerea costurilor.
- Gestionarea fondurilor din diverse surse externe: Uneori, întârzierea alocării unor fonduri externe a dus la dificultăți în planificarea cheltuielilor.
Pentru rezolvarea acestora, au fost propuse soluții precum optimizarea consumului de resurse și stabilirea unor termene clare pentru fluxurile financiare externe.
8. Concluzii
Activitatea contabilă desfășurată la nivelul unității de învățământ ____________ a fost conformă cu reglementările legale și a fost gestionată într-un mod eficient, asigurând transparența și controlul necesar. S-au realizat progrese semnificative în îmbunătățirea proceselor interne de gestionare a resurselor financiare și patrimoniului, iar măsurile adoptate pentru reducerea costurilor și optimizarea cheltuielilor au contribuit la buna administrare a fondurilor școlii.
Semnătura responsabilului contabil:
Semnătura directorului școlii: