Încheiat astăzi, ______________, la domiciliul elevului _____________, din localitatea _____________, județul _____________, în cadrul unei vizite de monitorizare și evaluare a situației educaționale și familiale a elevului menționat, de către comisia de specialitate formată din reprezentanți ai instituției de învățământ ________________ (denumirea unității de învățământ), și ai autorităților competente.
Componența echipei de vizită:
- ____________ (nume, funcție) – Director al unității de învățământ
- ____________ (nume, funcție) – Profesor diriginte al elevului
- ____________ (nume, funcție) – Consilier școlar
- ____________ (nume, funcție) – Reprezentant al autorităților locale (DGAJ, asistent social, etc.)
Scopul vizitei:
Vizita la domiciliul elevului ____________ a avut ca scop evaluarea situației familiale și școlare a acestuia, în vederea identificării unor posibile probleme care ar putea influența progresul său școlar și intervenirea eficientă pentru sprijinirea elevului în procesul educativ. De asemenea, s-a urmărit verificarea condițiilor de viață ale elevului, a nivelului de susținere din partea familiei, precum și identificarea eventualelor dificultăți care ar putea împiedica frecventarea școlii și integrarea completă a acestuia în activitățile educaționale.
Desfășurarea vizitei:
Vizita a început la ora __________ și a avut o durată de __________ ore. Echipa de vizită a fost întâmpinată de părinții elevului, respectiv ___________ (nume mamă/tată), care au oferit informațiile necesare în cadrul discuției. De asemenea, elevul ___________ a fost prezent pe întreaga durată a întâlnirii, participând activ la discuții.
Observațiile echipei de vizită:
- Condițiile locative:
- Domiciliul elevului este situat într-o zonă urbană/rurală, într-o locuință cu caracteristici _____________ (apartament/casă), având un număr de ____________ camere.
- Încăperile sunt dotate cu mobilier de bază și echipamente necesare, însă se remarcă anumite deficiențe în ceea ce privește ____________ (ex. condițiile de încălzire, iluminat insuficient, igiena precară etc.).
- Familia elevului nu beneficiază de condiții ideale de trai, existând un nivel de trai modest.
- Situația familială:
- Familia elevului este formată din ____________ (mamă/tată/alți membri ai familiei) care lucrează ca ______________ (ex. muncitor, angajat, șomer etc.) și dispune de un venit lunar de ____________ (suma aproximativă sau surse de venit).
- Din discuțiile cu părinții și elevul, a reieșit că aceștia sunt preocupați de educația copilului, însă se confruntă cu dificultăți economice și logistice care îngreunează accesul regulat la școală și participarea la activitățile educaționale extrașcolare.
- Părinții au menționat că există unele dificultăți în menținerea unui echilibru între muncă și supravegherea corespunzătoare a elevului.
- Situația educațională a elevului:
- Elevul ____________ prezintă un comportament ________________ (exemplu: cooperant, respectuos, retras) în cadrul școlii.
- Acesta are un progres școlar satisfăcător/nesatisfăcător în anumite domenii, cu dificultăți majore la ____________ (materii), iar în ceea ce privește relațiile cu colegii, se manifestă ____________ (ex. bine integrat, izolat).
- Au fost semnalate absențe frecvente, cauzate de ____________ (ex. probleme de sănătate, lipsa transportului, dificultăți financiare).
- Sprijinul școlar acordat:
- Părinții au solicitat sprijin din partea școlii pentru a îmbunătăți performanțele elevului, inclusiv prin acordarea de meditații sau ajutoare materiale (manuale, rechizite, îmbrăcăminte etc.).
- Echipa a discutat despre măsurile posibile care pot fi luate în continuare pentru sprijinirea elevului, precum: posibilitatea de a beneficia de meditații, suport psihologic sau alte forme de intervenție care să ajute elevul să depășească dificultățile.
- Recomandări:
- Continuarea monitorizării situației școlare și familiale a elevului, prin implicarea consilierului școlar și a profesorilor din cadrul unității de învățământ.
- Sprijinirea elevului cu materiale didactice și rechizite școlare pentru a îmbunătăți accesul la educație.
- Colaborarea strânsă între școală și autoritățile locale pentru a asigura asistență socială suplimentară, dacă este necesar, pentru a îmbunătăți condițiile de trai ale familiei.
- Realizarea unui plan individualizat de intervenție pentru a sprijini elevul în vederea recuperării întârzierilor școlare și facilitarea integrării acestuia în activitățile educaționale.
Concluzie:
Vizita a avut rolul de a evalua în detaliu contextul educațional și familial al elevului ____________ și de a stabili măsurile necesare pentru a asigura un sprijin adecvat acestuia. Se recomandă continuarea colaborării între școală, autoritățile locale și familia elevului pentru a depăși dificultățile identificate și pentru a asigura condiții optime de învățare.
Semnături:
- ____________________ (nume, funcție) – Director
- ____________________ (nume, funcție) – Profesor diriginte
- ____________________ (nume, funcție) – Consilier școlar
- ____________________ (nume, funcție) – Reprezentant autorități locale
Încheiat astăzi, _______________, la domiciliul elevului ______________.
Procesul verbal a fost redactat și semnat în două exemplare, din care unul rămâne la unitatea de învățământ, iar unul este predat familiei elevului.