Proces verbal simulare cutremur școală

Simulare de cutremur la Liceul Teoretic ______

Data: ______
Ora: 10:00 – 11:00
Locația: Sediul Liceului Teoretic ______, sala de clasă 5A
Comisia de organizare:

  • Prof. ______ – coordonator
  • Prof. ______ – specialist în securitate
  • Psiholog ______ – consilier școlar
  • Reprezentant părinți: ______

I. INTRODUCERE

În conformitate cu planul de măsuri de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență, s-a organizat o simulare de cutremur în data de 3 noiembrie 2024, la Liceul Teoretic ______. Scopul acestei activități a fost de a evalua capacitatea de reacție a elevilor și personalului în cazul unui cutremur, precum și de a îmbunătăți cunoștințele teoretice și practice privind procedurile de evacuare.

II. OBIECTIVELE SIMULĂRII

  1. Formarea comportamentului adecvat în situații de urgență: Informarea elevilor despre pașii de urmat în cazul unui cutremur.
  2. Testarea procedurilor de evacuare: Evaluarea timpului necesar pentru evacuarea eficientă a tuturor elevilor și cadrelor didactice.
  3. Identificarea posibilelor probleme: Observarea și analiza dificultăților întâmpinate în timpul simulării.
  4. Îmbunătățirea comunicării: Verificarea eficienței canalelor de comunicare între elevi, profesori și personalul de intervenție.

III. DESFĂȘURAREA SIMULĂRII

Simularea a început la ora 10:00, prin anunțarea unui cutremur simulat de către coordonatorul activității, Prof. ______, care a utilizat un sistem de megafon pentru a asigura că toți participanții au fost informați. În urma semnalului, elevii au fost instruiți să se adăpostească sub bănci și să își protejeze capul și gâtul, conform procedurilor stabilite.

După o perioadă de aproximativ 30 de secunde, s-a dat semnalul de evacuare. Profesorii au coordonat elevii către ieșirile de urgență, fiecare sală având un responsabil desemnat. Toate ușile au fost verificate pentru a preveni blocajele.

Elevii au fost conduși în curtea școlii, unde s-au grupat pe clase. La ora 10:05, s-a efectuat numărătoarea elevilor și a personalului didactic, stabilind că toți au fost evacuați cu succes, în timp record de 5 minute.

IV. OBSERVAȚII ȘI REACȚII

  1. Comunicarea: Majoritatea elevilor au respectat instrucțiunile, însă au existat și câteva cazuri de confuzie în rândul celor din clasele mai mici, care nu au reușit să identifice rapid ieșirile de urgență.
  2. Evacuarea: Profesorii au reușit să conducă elevii eficient, însă s-au semnalat probleme în ceea ce privește blocarea ușilor din spatele sălilor, ceea ce a creat o întârziere ușoară.
  3. Starea emoțională a elevilor: După simulare, psihologul școlar ______ a discutat cu elevii, observând o reacție mixtă – majoritatea au fost calmi, dar unii elevi au manifestat semne de anxietate, motiv pentru care au fost recomandate sesiuni de consiliere individuală.

V. CONCLUZII

Simularea de cutremur s-a desfășurat conform planificării, având ca rezultat un proces de evacuare eficient. Cu toate acestea, au fost identificate câteva puncte ce necesită îmbunătățiri, cum ar fi:

  • Instruirea suplimentară a elevilor: Sesiuni periodice de instruire pentru a asigura că toți elevii sunt familiarizați cu procedurile de evacuare.
  • Îmbunătățirea semnalizării ieșirilor de urgență: Asigurarea unei vizibilități mai bune a ieșirilor de urgență și amplasarea de indicatoare suplimentare.
  • Evaluarea stării emoționale a elevilor: Continuarea sesiunilor de consiliere pentru a gestiona anxietatea asociată cu situațiile de urgență.

VI. PROPUNERI DE ÎMBUNĂTĂRIE

  1. Repetarea simulărilor: Organizarea de simulări regulate, de preferat semestrial, pentru a menține elevii și personalul în formă.
  2. Ateliere de informare: Sesiuni informative pentru părinți despre cum să reacționeze în cazul unui cutremur.
  3. Colaborare cu autoritățile: Implicarea autorităților locale în organizarea unor sesiuni de formare pentru profesori și personalul de suport.

Semnătura coordonatorului:


Semnătura specialistului în securitate:


Semnătura psihologului școlar:


Semnătura reprezentantului părinților:



Acest proces verbal va fi arhivat și utilizat ca bază pentru viitoarele simulări și îmbunătățiri ale procedurilor de evacuare și gestionare a situațiilor de urgență la Liceul Teoretic ______.

Chat