Proces-verbal scoatere din gestiune marfă deteriorată

Încheiat astăzi, ________________, la sediul ________________________, în urma constatării de către comisia desemnată a stării deteriorate a unor produse aflate în gestiune, a fost întocmit prezentul proces-verbal, în conformitate cu reglementările legale și procedurile interne ale societății.

I. COMISIA DE EVALUARE A DETERIORĂRII

Comisia de evaluare a fost desemnată conform deciziei interne nr. _______________ din data de ________________ și este alcătuită din următoarele persoane:

  1. ______________________ – Funcția: ___________________
  2. ______________________ – Funcția: ___________________
  3. ______________________ – Funcția: ___________________

II. MOTIVUL ÎNTOCMIRII PROCESULUI-VERBAL

În urma unei inspecții amănunțite efectuate în gestiune la data de ________________, s-a constatat existența unui stoc de marfă deteriorată, care nu mai poate fi utilizată conform scopului inițial, având în vedere starea sa fizică de neutilizare. Marfa afectată a fost identificată, iar deteriorarea a fost provocată de ___________________ (exemplu: condiții de depozitare improprii, manipulare necorespunzătoare, expirarea termenului de valabilitate, etc.).

III. DESCRIEREA MĂRFII DETERIORATE

  1. Produsul: __________________________
    • Cod produs: ________________________
    • Cantitatea: _________________________
    • Valoare unitară: ____________________
    • Motivul deteriorării: _______________
    • Stare la momentul constatării: __________________
    • Alte observații: _____________________
  2. Produsul: __________________________
    • Cod produs: ________________________
    • Cantitatea: _________________________
    • Valoare unitară: ____________________
    • Motivul deteriorării: _______________
    • Stare la momentul constatării: __________________
    • Alte observații: _____________________

(Se vor adăuga toate produsele deteriorate în mod corespunzător.)

IV. EVALUAREA DETERIORĂRII ȘI CONCLUZIILE COMISIEI

Comisia a evaluat marfa deteriorată, constatând că produsele nu mai sunt apt de utilizare, iar valoarea lor nu poate fi recuperată prin recondiționare sau altă metodă. În urma analizei, s-a concluzionat că valoarea totală a mărfii deteriorate este de ______________________ lei.

V. PROPUNEREA COMISIEI

În urma constatării și evaluării stării mărfurilor, comisia propune următoarele măsuri:

  1. Scoaterea definitivă din gestiune a produselor deteriorate menționate mai sus, în conformitate cu procedura internă de gestionare a stocurilor.
  2. Întocmirea documentelor necesare pentru înregistrarea scoaterii din gestiune (ex. note contabile, documente de distrugere, etc.).
  3. Raportarea incidentului către managementul superior pentru a analiza cauzele și a preveni astfel de evenimente pe viitor.

VI. DOCUMENTE ADIȚIONALE

Se anexează la prezentul proces-verbal următoarele documente justificative:

  • Fotografii ale mărfurilor deteriorate
  • Facturi de achiziție pentru produsele menționate
  • Procese verbale anterioare de inventar, în cazul în care acestea există

VII. SEMNĂTURILE COMISIEI

În continuare, procesul-verbal a fost supus aprobării persoanelor desemnate, semnându-se următoarele:

  1. ____________________ (Semnătura și numele complet al persoanei 1)
  2. ____________________ (Semnătura și numele complet al persoanei 2)
  3. ____________________ (Semnătura și numele complet al persoanei 3)

VIII. APROBAREA MANAGEMENTULUI SUPERIOR

În urma analizei propunerii comisiei, managementul superior aprobă sau respinge scoaterea din gestiune a mărfii deteriorate, conform deciziei semnate mai jos:

  • Aprobat / Respins (Se bifează corespunzător)
  • Semnătura persoanei autorizate: ______________________
  • Numele persoanei autorizate: ______________________
  • Funcția: _____________________________
  • Data: _______________________________

IX. CONCLUZII FINALE

Prezentul proces-verbal reflectă corect starea mărfii deteriorate și măsurile propuse pentru scoaterea acestora din gestiune. Toate documentele necesare vor fi înregistrate în evidențele contabile și vor fi gestionate conform reglementărilor interne ale societății.

Data întocmirii procesului-verbal: _______________

Semnătura persoanei care întocmește procesul-verbal: ___________________

Chat