Încheiat astăzi, _____________, la sediul _____________, în cadrul activității de consiliere și orientare, subsemnatul/ă _____________, consilier educațional în cadrul instituției _____________, am desfășurat o sesiune de consiliere și orientare pentru _____________, având ca scop oferirea de sprijin psihologic și ghidaj în vederea luării celor mai bune decizii educaționale și profesionale.
I. Informații generale:
- Numele beneficiarului: _____________
- Vârsta: _____________
- Clasa: _____________
- Școala: _____________
- Profesor îndrumător: _____________
- Data: _____________
II. Obiectivul consilierii:
Obiectivul principal al acestei sesiuni a fost de a oferi sprijin și orientare elevului/beneficiarului în procesul de alegere a carierei, identificarea intereselor și aptitudinilor personale, analiza opțiunilor educaționale disponibile și formularea unor recomandări concrete pentru un traseu educativ și profesional corespunzător nevoilor și potențialului acestuia. De asemenea, am urmărit să dezvolt o relație bazată pe încredere și deschidere, astfel încât elevul să se simtă confortabil în a-și exprima nelămuririle, temerile și aspirațiile personale.
III. Desfășurarea activității de consiliere:
Sesiunea de consiliere a fost structurată pe mai multe etape, fiecare având scopul de a analiza diferite aspecte ale dezvoltării personale și educaționale ale beneficiarului:
- Evaluarea intereselor și aptitudinilor personale: Am început procesul de consiliere cu o discuție deschisă despre interesele și pasiunile elevului. S-au identificat domeniile care îi atrag atenția și care ar putea influența alegerea viitorului profesional. De asemenea, s-a realizat o evaluare a aptitudinilor și abilităților școlare ale beneficiarului, prin discuții și chestionare relevante.
- Analiza opțiunilor educaționale: Ulterior, am prezentat beneficiarul diverselor opțiuni educaționale, atât în domeniul liceal, cât și în cel profesional. Am discutat despre tipurile de licee, profiluri și specializări, dar și despre învățământul postliceal și universitar. S-au discutat perspectivele fiecărei opțiuni, precum și posibilitățile de dezvoltare profesională ulterioare.
- Identificarea obiectivelor pe termen scurt și lung: În această etapă, am ajutat beneficiarul să stabilească obiective clare pentru viitor, atît pe termen scurt, cât și pe termen lung. S-au discutat opțiunile de carieră care ar putea fi compatibile cu interesele și aptitudinile sale, iar elevul a fost încurajat să se gândească la pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a ajunge la aceste obiective.
- Suport emoțional și motivațional: Pe parcursul discuțiilor, am oferit suport emoțional pentru a ajuta elevul să depășească temerile legate de alegerile educaționale și profesionale. Am discutat despre importanța perseverenței, a autoevaluării și a dezvoltării unor atitudini pozitive față de învățătura continuă și evoluția personală.
- Planul de acțiune: La finalul întâlnirii, am elaborat un plan de acțiune personalizat pentru elev, care include pași concreți de urmat în următoarele luni, cum ar fi alegerea unui liceu sau a unei specializări, participarea la activități extracurriculare care pot susține dezvoltarea competențelor, și orientarea către surse de informare suplimentare legate de profesiile de interes.
IV. Concluzii și recomandări:
În urma analizei și discuțiilor din cadrul sesiunii de consiliere, am formulat următoarele recomandări:
- **Alegerea unui liceu cu profilul ___, având în vedere interesul manifestat pentru domeniul ___.
- Participarea la activități extracurriculare care pot contribui la dezvoltarea abilităților de ___ (ex: voluntariat, concursuri, grupuri de lucru etc.).
- Autocunoașterea și dezvoltarea abilităților de management al timpului și al stresului, esențiale pentru succesul pe termen lung.
- Informarea continuă asupra oportunităților educaționale și profesionale, inclusiv prin participarea la târguri educaționale, consiliere în carieră, etc.
V. Măsuri de follow-up:
În vederea monitorizării progresului beneficiarului, am stabilit să programăm o întâlnire de follow-up la sfârșitul semestrului, pentru a evalua implementarea planului de acțiune și pentru a discuta eventualele ajustări necesare. De asemenea, am pus la dispoziția elevului materiale suplimentare pentru aprofundarea informațiilor privind opțiunile educaționale și profesionale.
VI. Semnătura:
În urma discuțiilor și a planificării măsurilor de acțiune, beneficiarul a confirmat înțelegerea și acceptarea recomandărilor făcute. Documentul a fost întocmit cu acordul beneficiarului și va fi păstrat în evidențele consilierului educațional.
Consilier educațional,
___________ (semnătura)
Beneficiar,
___________ (semnătura)
Data completării: _____________