Proces verbal comisie metodică

Şcoala/Instituţia: ____________________
Comisia Metodică: ____________________
Numărul procesului verbal: //
Data: ____________________
Ora: ____________________

Locul desfăşurării: ____________________
Componenţa comisiei metodice:

  1. ____________________ – Preşedinte
  2. ____________________ – Secretar
  3. ____________________ – Membru
  4. ____________________ – Membru
  5. ____________________ – Membru
  6. ____________________ – Invitat: ____________________

Ordinea de zi:

  1. Aprobarea procesului verbal anterior.
  2. Analiza activităţii metodice derulate în perioada anterioră.
  3. Planificarea activităţilor educaţionale şi metodice pentru semestrul II.
  4. Evaluarea progresului şcolar al elevilor pe disciplinele aflate în coordonarea comisiei.
  5. Prezentarea noilor reglementări şi actualizări metodologice.
  6. Diverse.

Debaterea punctului 1: Aprobarea procesului verbal anterior
Procesul verbal al şedinţei anterioare a fost supus aprobării. Nu au existat observaţii sau corecturi. Astfel, procesul verbal al şedinţei din data de _______________ a fost aprobat în unanimitate de către membrii comisiei.


Debaterea punctului 2: Analiza activităţii metodice derulate în perioada anterioră
Preşedintele comisiei, ____________________, a făcut o sinteză a activităţilor metodice desfăşurate în perioada anterioară. S-au menţionat următoarele aspecte:

  • Activităţi de formare continuă: au fost organizate sesiuni de formare pe tema „Inovaţia în educaţie”, la care au participat 85% dintre cadrele didactice.
  • Evaluări metodice: au fost realizate evaluări periodice pentru fiecare disciplină, iar rezultatele au fost centralizate pentru a oferi feedback cadrelor didactice.
  • Colaborări interşcolare: s-au stabilit parteneriate cu alte şcoli pentru proiecte educaţionale comune.
    De asemenea, s-a discutat despre dificultăţile întâmpinate, cum ar fi:
  • Lipsa unor resurse adecvate în anumite discipline.
  • Dificultăţile de integrare a noilor tehnologii în activitatea didactică.

Debaterea punctului 3: Planificarea activităţilor educaţionale şi metodice pentru semestrul II
În cadrul acestui punct, comisia a discutat despre planificarea activităţilor educaţionale pentru semestrul II, având în vedere noile cerinţe curriculare şi obiectivele educaţionale stabilite. Au fost propuse următoarele activităţi:

  • Sesiuni de instruire pentru profesori: Se va organiza un curs pe tema „Pedagogia diferenţiată” cu scopul de a sprijini cadrele didactice în gestionarea diversităţii elevilor.
  • Evaluări interactive: Implementarea unor metode de evaluare mai dinamice şi interactive, cu utilizarea platformelor digitale.
  • Proiecte educaţionale interdisciplinare: Crearea unor proiecte care să implice mai multe discipline şi care să sprijine dezvoltarea abilităţilor transversale ale elevilor.
  • Planuri de recuperare a materiilor pentru elevii cu dificultăţi: Să se organizeze sesiuni suplimentare pentru acei elevi care nu au obţinut rezultate bune în primul semestru.

Debaterea punctului 4: Evaluarea progresului şcolar al elevilor pe disciplinele aflate în coordonarea comisiei
Membrii comisiei au prezentat rezultatele evaluărilor elevilor, atât pe discipline, cât şi la nivelul claselor. S-au discutat următoarele:

  • În urma analizării notelor obţinute la evaluările finale din semestrul I, s-au constatat diferenţe semnificative între clase, iar unele discipline au avut un procent mai mare de note scăzute.
  • S-au propus soluţii pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor: sesiuni de consiliere şcolară, stimularea participării la concursuri şi olimpiade şcolare, implementarea unor metode activ-participative de învăţare.

Debaterea punctului 5: Prezentarea noilor reglementări şi actualizări metodologice
Secretarul comisiei, ____________________, a prezentat noile reglementări metodologice emise de Ministerul Educaţiei, inclusiv:

  • Modificări la curriculum: S-au adus schimbări importante în structura planurilor de învăţământ pentru anul şcolar ____-____, cu scopul de a alinia programa şcolară la cerinţele internaţionale.
  • Implementarea noilor tehnologii educaţionale: Comisia a discutat despre cum pot fi integrate în activitatea didactică noile platforme digitale de educaţie, precum şi despre formarea cadrelor didactice în utilizarea acestora.

Debaterea punctului 6: Diverse
La acest punct, membrii comisiei au discutat diverse aspecte legate de organizarea activităţilor şcolare, printre care:

  • Organizarea unui concurs şcolar pe tema „Sustenabilitatea în educaţie”.
  • Propunerea de implementare a unor sesiuni de formare în educaţia incluzivă.
  • Crearea unui calendar al întâlnirilor viitoare ale comisiei, cu scopul de a verifica progresul implementării activităţilor stabilite.

Încheierea şedinţei:
În urma celor discutate, Preşedintele comisiei, ____________________, a mulţumit tuturor participanţilor pentru implicare şi a încheiat şedinţa la ora ____________.

Procesul verbal a fost întocmit de: ____________________ (Secretar)
Semnătura preşedintelui comisiei: ____________________
Semnătura secretarului comisiei: ____________________
Semnătura membrilor comisiei:


Notă: În funcţie de necesităţi, acest proces verbal poate fi completat cu informaţii suplimentare sau modificat pentru a reflecta specificul fiecărei comisii metodice.

Chat