Locația: Liceul Teoretic
Data: ____________
Ora: 09:00 – 12:00
Tipul activității: Atelier de Dezvoltare Personală – „Împreună pentru un viitor mai bun”
1. Participanți
- Coordonatori:
- Responsabil activități extracurriculare
- Profesor de psihologie
- Elevi participanți:
- 30 de elevi din clasa a XI-a
- 25 de elevi din clasa a XII-a
- Invitați:
- Psiholog expert în dezvoltare personală
- Reprezentant al unei asociații de tineret
2. Scopul activității
Scopul atelierului a fost de a oferi elevilor instrumente și strategii utile pentru dezvoltarea personală și profesională, promovând valori precum colaborarea, empatia și responsabilitatea socială. De asemenea, s-a urmărit creșterea gradului de conștientizare asupra importanței implicării active în comunitate.
3. Desfășurarea activității
Activitatea a fost structurată pe parcursul a patru sesiuni distincte, fiecare cu durata de 40 de minute:
Sesiunea 1: Introducere în dezvoltarea personală
- Descriere: A fost realizată o prezentare interactivă despre conceptele de bază ale dezvoltării personale, subliniind importanța autocunoașterii și a stabilirii obiectivelor.
- Metode utilizate: Prezentare PowerPoint, discuții în grup, exerciții de auto-reflecție.
- Observații: Elevii au fost activ implicați, punând întrebări pertinente și împărtășind experiențe personale.
Sesiunea 2: Tehnici de comunicare eficientă
- Descriere: A avut loc o sesiune dedicată comunicării interumane, evidențiind tehnici de ascultare activă și formulare a feedback-ului constructiv.
- Activități: Role-playing, exerciții de grup pentru exersarea abilităților de comunicare.
- Impact: Participanții au demonstrat îmbunătățiri semnificative în abilitățile de comunicare și au realizat cât de importantă este empatia în relațiile interumane.
Sesiunea 3: Activități de team-building
- Descriere: Această sesiune a fost dedicată activităților menite să dezvolte spiritul de echipă și încrederea reciprocă.
- Activități: Jocuri de grup, provocări creative care necesită colaborare.
- Rezultate: Elevii s-au distrat și au reușit să își depășească temerile, formând legături mai strânse între ei.
Sesiunea 4: Implicarea în comunitate
- Descriere: Participanții au discutat despre importanța implicării în activități sociale și despre oportunitățile de voluntariat disponibile în comunitate.
- Resurse prezentate: Au fost furnizate informații despre programele de voluntariat și modul în care elevii se pot implica.
- Feedback: Elevii s-au arătat interesați să participe la viitoare inițiative comunitare, exprimându-și dorința de a contribui la binele comun.
4. Evaluarea activității
Activitatea a fost evaluată prin intermediul unui chestionar distribuit la final, în care elevii au avut ocazia să ofere feedback anonim. Rezultatele chestionarului au arătat că:
- 95% dintre participanți consideră că activitatea a fost utilă pentru dezvoltarea personală.
- 90% și-au exprimat dorința de a participa la activități similare în viitor.
- Comentarii pozitive au fost primite în privința organizării și a calității prezentărilor.
5. Concluzii
Atelierul de dezvoltare personală a avut un impact semnificativ asupra elevilor, stimulându-le gândirea critică și încurajându-i să își asume un rol activ în comunitate. Activitățile interactive și implicarea invitatului special au contribuit la o experiență educațională plăcută și memorabilă.
6. Recomandări
Pentru viitoarele activități, se recomandă:
- Extinderea tematicii: Introducerea unor module suplimentare, precum managementul timpului și dezvoltarea abilităților de leadership.
- Colaborarea cu mai multe organizații: Implicarea diverselor ONG-uri care pot oferi oportunități de voluntariat și mentorat pentru elevi.
Încheiat de:
Responsabil activități extracurriculare
Semnătura: ______________________
Data: _________________