Proces verbal activitate extrascolară

Locația: Liceul Teoretic
Data: ____________
Ora: 09:00 – 12:00
Tipul activității: Atelier de Dezvoltare Personală – „Împreună pentru un viitor mai bun”


1. Participanți

  • Coordonatori:
    • Responsabil activități extracurriculare
    • Profesor de psihologie
  • Elevi participanți:
    • 30 de elevi din clasa a XI-a
    • 25 de elevi din clasa a XII-a
  • Invitați:
    • Psiholog expert în dezvoltare personală
    • Reprezentant al unei asociații de tineret

2. Scopul activității

Scopul atelierului a fost de a oferi elevilor instrumente și strategii utile pentru dezvoltarea personală și profesională, promovând valori precum colaborarea, empatia și responsabilitatea socială. De asemenea, s-a urmărit creșterea gradului de conștientizare asupra importanței implicării active în comunitate.


3. Desfășurarea activității

Activitatea a fost structurată pe parcursul a patru sesiuni distincte, fiecare cu durata de 40 de minute:

Sesiunea 1: Introducere în dezvoltarea personală

  • Descriere: A fost realizată o prezentare interactivă despre conceptele de bază ale dezvoltării personale, subliniind importanța autocunoașterii și a stabilirii obiectivelor.
  • Metode utilizate: Prezentare PowerPoint, discuții în grup, exerciții de auto-reflecție.
  • Observații: Elevii au fost activ implicați, punând întrebări pertinente și împărtășind experiențe personale.

Sesiunea 2: Tehnici de comunicare eficientă

  • Descriere: A avut loc o sesiune dedicată comunicării interumane, evidențiind tehnici de ascultare activă și formulare a feedback-ului constructiv.
  • Activități: Role-playing, exerciții de grup pentru exersarea abilităților de comunicare.
  • Impact: Participanții au demonstrat îmbunătățiri semnificative în abilitățile de comunicare și au realizat cât de importantă este empatia în relațiile interumane.

Sesiunea 3: Activități de team-building

  • Descriere: Această sesiune a fost dedicată activităților menite să dezvolte spiritul de echipă și încrederea reciprocă.
  • Activități: Jocuri de grup, provocări creative care necesită colaborare.
  • Rezultate: Elevii s-au distrat și au reușit să își depășească temerile, formând legături mai strânse între ei.

Sesiunea 4: Implicarea în comunitate

  • Descriere: Participanții au discutat despre importanța implicării în activități sociale și despre oportunitățile de voluntariat disponibile în comunitate.
  • Resurse prezentate: Au fost furnizate informații despre programele de voluntariat și modul în care elevii se pot implica.
  • Feedback: Elevii s-au arătat interesați să participe la viitoare inițiative comunitare, exprimându-și dorința de a contribui la binele comun.

4. Evaluarea activității

Activitatea a fost evaluată prin intermediul unui chestionar distribuit la final, în care elevii au avut ocazia să ofere feedback anonim. Rezultatele chestionarului au arătat că:

  • 95% dintre participanți consideră că activitatea a fost utilă pentru dezvoltarea personală.
  • 90% și-au exprimat dorința de a participa la activități similare în viitor.
  • Comentarii pozitive au fost primite în privința organizării și a calității prezentărilor.

5. Concluzii

Atelierul de dezvoltare personală a avut un impact semnificativ asupra elevilor, stimulându-le gândirea critică și încurajându-i să își asume un rol activ în comunitate. Activitățile interactive și implicarea invitatului special au contribuit la o experiență educațională plăcută și memorabilă.


6. Recomandări

Pentru viitoarele activități, se recomandă:

  • Extinderea tematicii: Introducerea unor module suplimentare, precum managementul timpului și dezvoltarea abilităților de leadership.
  • Colaborarea cu mai multe organizații: Implicarea diverselor ONG-uri care pot oferi oportunități de voluntariat și mentorat pentru elevi.

Încheiat de:
Responsabil activități extracurriculare

Semnătura: ______________________

Data: _________________

Chat