PROCES VERBAL
Privind activitatea de bullying
Încheiat astăzi, ____________, la sediul _____________, în cadrul școlii _____________, în urma incidentului raportat privind comportamente de bullying între elevi.
Participanți:
- _____________ – director al instituției de învățământ
- _____________ – consilier școlar
- _____________ – reprezentant al părinților
- _____________ – elevul victimă
- _____________ – elevul agresor
- _____________ – martor (elev)
Obiectul procesului verbal:
Documentarea incidentului de bullying, analiza circumstanțelor și stabilirea măsurilor necesare pentru prevenirea și combaterea acestui fenomen în cadrul instituției.
Descrierea incidentului:
În data de ____________, elevul _____________ a fost supus unui comportament de bullying din partea elevului _____________. Incidentul a fost raportat de către martorul _____________, care a observat următoarele:
- Elevul _____________ a fost insultat în mod repetat de către agresor, folosind expresii jignitoare și umilitoare.
- Au fost folosite comentarii degradante referitoare la aspectul fizic și abilitățile academice ale victimei.
- Victima a fost exclusă de la activitățile de grup, ceea ce a dus la izolarea socială a acesteia.
Discuții ulterioare:
În urma unei întâlniri cu elevul victimă, acesta a relatat că incidentul a avut un impact negativ asupra stării sale emoționale, provocându-i anxietate și stres. De asemenea, a menționat că nu a avut curajul să raporteze incidentul mai devreme din frica de represalii.
Elevul agresor, _____________, a recunoscut că a acționat impulsiv și a afirmat că nu a realizat gravitatea comportamentului său. A fost însoțit de un părinte, care a subliniat importanța educației despre empatie și respect între colegi.
Măsuri propuse:
- Consiliere psihologică pentru elevul victimă, în vederea gestionării emoțiilor negative cauzate de bullying.
- Program de educație socială pentru elevii din clasă, axat pe respect, empatie și comunicare eficientă.
- Disciplină pentru elevul agresor, în conformitate cu regulamentul școlii, care poate include o atenționare scrisă și participarea la sesiuni de consiliere.
- Monitorizarea constantă a relațiilor interumane în cadrul clasei, pentru a preveni alte incidente de acest tip.
Concluzie:
Se recomandă desfășurarea unei ședințe cu părinții pentru a discuta despre comportamentele de bullying și importanța unui mediu școlar sigur și respectuos. Procesul verbal va fi arhivat și va rămâne la dispoziția conducerii școlii pentru eventuale referințe viitoare.
Semnături:
Director, _____________
Consilier școlar, _____________
Reprezentant părinți, _____________
Elev victimă, _____________
Elev agresor, _____________
Martor (elev), _____________
Data: _____________