Modificare statut asociație de proprietari

Asociația de Proprietari _____________

Hotărârea nr. _____________ din _____________

Subiect: Modificarea Statutului Asociației de Proprietari

În temeiul prevederilor Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, a regulamentului intern al Asociației de Proprietari _____________, în conformitate cu dispozițiile prevăzute în Actul Constitutiv al Asociației și la solicitarea unui număr semnificativ de proprietari, s-a aprobat prin prezentul act modificarea și completarea Statutului Asociației de Proprietari _____________.

Art. 1 – Modificarea denumirii Asociației de Proprietari

Se aprobă schimbarea denumirii Asociației de Proprietari, aceasta urmând să fie „Asociația de Proprietari _____________” înlocuind denumirea anterioară „Asociația de Proprietari _____________”.

Art. 2 – Modificarea obiectului de activitate

Se modifică și se completează obiectul de activitate al Asociației, adăugând următoarele:

  • Administrarea și gestionarea imobilelor aflate în proprietatea membrilor asociației, inclusiv activitățile de întreținere a spațiilor comune;
  • Organizarea și realizarea de lucrări de reabilitare a imobilelor și infrastructurii comune, inclusiv derularea proiectelor de eficientizare energetică;
  • Îmbunătățirea continuă a serviciilor pentru locatari, inclusiv derularea de campanii educative pentru protecția mediului.

Art. 3 – Modificarea structurii organizatorice

În urma analizei activității și pentru eficientizarea managementului Asociației, se aprobă următoarele modificări în structura organizatorică:

  • Comitetul Executiv va fi alcătuit dintr-un număr de 5 membri, dintre care cel puțin 3 vor fi aleși din rândul proprietarilor, iar 2 vor fi numiți de către Adunarea Generală, în funcție de competențele și experiența acestora.
  • Se va înființa funcția de Manager financiar responsabil de bugetul și gestionarea fondurilor Asociației.
  • Vor fi reglementate procedurile pentru alegerea și revocarea membrilor din Comitetul Executiv și Managerul financiar, în vederea asigurării transparenței și corectitudinii procesului decizional.

Art. 4 – Modificarea atribuțiilor Adunării Generale

Se modifică atribuțiile Adunării Generale astfel încât aceasta să poată aproba și alte activități relevante pentru bunul mers al Asociației, printre care:

  • Aprobarea planului anual de întreținere și reabilitare a imobilului;
  • Stabilirea criteriilor de selecție și evaluare a prestatorilor de servicii (curățenie, întreținere, pază, etc.);
  • Stabilirea unei taxe de întreținere suplimentare, în cazul unor lucrări de reabilitare urgente, cu acordul majorității absolute a membrilor Asociației;
  • Implementarea unor măsuri de siguranță în caz de incendiu, calamitate sau alte situații de urgență, inclusiv desemnarea unui responsabil pentru gestionarea riscurilor.

Art. 5 – Modificarea regimului financiar al Asociației

Se modifică regimul financiar al Asociației, inclusiv următoarele aspecte:

  • Se va crea un fond de rezervă pentru cheltuielile neprevăzute, care nu pot depăși 15% din bugetul anual aprobat al Asociației.
  • Vor fi reglementate modalitățile de plată a cotizațiilor lunare de către membrii Asociației, inclusiv stabilirea termenelor și a penalităților pentru întârzierile de plată.
  • Se va înființa un cont bancar separat pentru gestionarea fondurilor asociației, accesibil doar persoanelor autorizate de către Adunarea Generală.

Art. 6 – Modificarea regimului de utilizare a spațiilor comune

În scopul îmbunătățirii siguranței și a confortului locatarilor, se aprobă reglementarea modului de utilizare a spațiilor comune, după cum urmează:

  • Spațiile comune pot fi utilizate numai în scopuri conform Regulamentului Intern aprobat de către Adunarea Generală.
  • Se interzice orice activitate economică în spațiile comune, exceptând cazurile în care se obține aprobarea Adunării Generale.
  • Vor fi stabilite reguli clare privind parcarea vehiculelor, depozitarea obiectelor și păstrarea curățeniei în zonele comune.

Art. 7 – Modificarea procedurii de convocare și desfășurare a Adunării Generale

Se modifică procedura de convocare a Adunărilor Generale astfel încât, pe lângă comunicările scrise, aceasta să poată fi făcută și prin mijloace electronice (email, platforme online etc.), cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării.

Art. 8 – Alte modificări și completări

Se vor adăuga următoarele completări:

  • Reglementarea unui cod de conduită pentru proprietari, care va include norme privind conviețuirea civilizată, întreținerea corespunzătoare a locuințelor și respectarea liniștii publice;
  • Se va înființa un birou de mediere pentru rezolvarea conflictelor între proprietari, fără a apela la instanțele judecătorești.

Art. 9 – Începerea aplicării modificărilor

Modificările prevăzute la art. 1-8 vor intra în vigoare la data adoptării prezentei hotărâri de către Adunarea Generală, cu respectarea termenelor stabilite de lege și de statutul actual al Asociației.

Prezentul statut modificat a fost aprobat în cadrul Adunării Generale a Asociației de Proprietari _____________ din data de _____________, cu unanimitatea voturilor celor prezenți/majoritatea absolută.

Semnătura Președintelui Asociației:


Semnătura Secretarului Asociației:


Semnătura altor membri ai Comitetului Executiv:


Chat