HOTĂRÂREA NR. _____________
Privind aprobarea modalităților de atribuire a terenurilor în cadrul Comisiei Locale de Fond Funciar
În temeiul prevederilor Legii nr. 18/1991 privind fondul funciar, republicată, ale Legii nr. 1/2000 privind educația națională, ale Legii nr. 24/2007 privind reglementarea sistemului funciar și ale altor acte normative în vigoare, precum și în urma deliberărilor din cadrul ședinței Comisiei Locale de Fond Funciar din data de _____________, se adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. – Aprobare atribuiri terenuri
Se aprobă atribuirea terenurilor aflate în administrarea domeniului public al Comunei _____________, conform solicitărilor depuse de persoanele fizice și juridice, pentru scopuri de construcție de locuințe, agricultură și alte destinații permise de legislația în vigoare.
Art. 2. – Identificarea și punerea la dispoziție a terenurilor
(1) Comisia Locală de Fond Funciar va desemna o echipă de specialiști care va realiza identificarea terenurilor disponibile, stabilirea suprafețelor și a limitelor acestora, în conformitate cu prevederile urbanistice ale localității.
(2) Terenurile vor fi oferite spre atribuire prin procedura de licitație publică, respectându-se principiile transparenței și concurenței libere.
Art. 3. – Criterii de selecție a beneficiarilor
(1) Atribuirea terenurilor se va face pe baza unei proceduri de selecție a beneficiarilor, în urma depunerii unei cereri scrise care va include următoarele informații:
a) datele de identificare ale solicitantului (nume, prenume, CNP, adresă);
b) destinația terenului solicitat (locuință, agricultură, activități economice);
c) suprafața minimă și maximă solicitată;
d) dovada unei eventuale activități economice sau a statutului de rezident în localitate.
(2) Solicitările vor fi evaluate pe baza unui punctaj acordat în funcție de următoarele criterii:
a) necesitatea terenului în raport cu scopul solicitat (prioritate pentru locuințe și activități economice care contribuie la dezvoltarea localității);
b) perioada de timp în care solicitantul a avut domiciliul pe teritoriul comunei;
c) stadiul dezvoltării sau a proiectului propus de solicitant;
d) capacitatea de a respecta termenele stabilite pentru finalizarea lucrărilor (în cazul atribuirilor pentru construcții).
Art. 4. – Prețul și condițiile de vânzare/închiriere
(1) Prețul de vânzare a terenurilor atribuite va fi stabilit pe baza unei evaluări efectuate de un evaluator autorizat, având în vedere valoarea de piață a terenurilor în zonă și destinația acestora.
(2) În cazul terenurilor destinate construcțiilor, prețul de vânzare va include și costurile de urbanizare și infrastructură aferente parcelării terenului.
(3) Modalitățile de plată vor fi stabilite în contractul de vânzare, iar beneficiarii vor avea la dispoziție posibilitatea de a plăti în rate, conform unui plan de rambursare clar stabilit, pe o perioadă de maxim 5 ani.
Art. 5. – Obligativitatea realizării construcțiilor
Beneficiarii terenurilor vor avea obligația de a începe lucrările de construcție în termen de 6 luni de la semnarea contractului de vânzare, iar în termen de 24 de luni, să finalizeze construcțiile conform autorizației de construire. În caz contrar, Comisia Locală de Fond Funciar va avea dreptul să rezilieze contractul și să recupereze terenul în vederea redistribuirii acestuia.
Art. 6. – Drepturile și obligațiile Comisiei Locale de Fond Funciar
(1) Comisia Locală de Fond Funciar are obligația de a monitoriza realizarea lucrărilor pe terenurile atribuite, pentru a se asigura că acestea respectă normele legale în vigoare și că scopul atribuirii este îndeplinit.
(2) Comisia va acorda consultanță și va sprijini beneficiarii în procesul de obținere a autorizațiilor și licențelor necesare pentru realizarea proiectelor propuse.
(3) În cazul nerespectării termenelor stabilite pentru realizarea construcțiilor, Comisia va putea aplica penalități și va putea solicita returnarea terenurilor în condițiile stabilite de lege.
Art. 7. – Dispoziții finale
(1) Prezenta hotărâre va intra în vigoare la data adoptării și va fi pusă în aplicare de către primar și secretarul comunei, cu sprijinul compartimentelor de specialitate din cadrul primăriei.
(2) Comisia Locală de Fond Funciar va monitoriza periodic aplicarea dispozițiilor acestei hotărâri și va propune măsuri de îmbunătățire acolo unde va considera necesar.
(3) Eventualele contestații referitoare la această hotărâre vor fi depuse în termen de 30 de zile de la adoptare și vor fi soluționate conform legislației în vigoare.
Prezenta hotărâre a fost adoptată astăzi, _____________, în cadrul ședinței Comisiei Locale de Fond Funciar, și va fi publicată pe site-ul oficial al Comunei _____________ și la sediul Primăriei.
Semnătura Președintelui Comisiei: _______________
Semnătura Secretarului: _______________