Nume post: Agent Comercial
Departament: Vânzări
Locaţie: ___________
Data emiterii: ___________
Raportează către: Director Comercial / Manager Vânzări
1. Scopul principal al postului
Agentul Comercial este responsabil pentru promovarea şi vânzarea produselor/serviciilor companiei, dezvoltarea relaţiilor cu clienţii existenţi, atragerea de noi clienţi, şi asigurarea îndeplinirii obiectivelor de vânzări stabilite. De asemenea, agentul va colabora cu departamentele interne pentru a asigura livrarea produselor şi satisfacţia clienţilor.
2. Responsabilităţi principale
- Vânzări:
- Identificarea şi contactarea potenţialilor clienţi, atât din portofoliul existent, cât şi din piaţa ţintă.
- Realizarea de întâlniri periodice cu clienţii pentru prezentarea ofertelor comerciale.
- Negocierea condiţiilor contractuale, preţurilor şi termenelor de livrare.
- Întocmirea şi prezentarea ofertelor comerciale.
- Finalizarea procesului de vânzare, inclusiv semnarea contractelor.
- Monitorizarea şi urmărirea procesului de livrare pentru a asigura îndeplinirea termenelor stabilite.
- Gestionarea relaţiilor cu clienţii:
- Menţinerea relaţiilor constante cu clienţii existenţi, asigurându-se de satisfacţia lor faţă de produsele şi serviciile oferite.
- Gestionarea plângerilor sau solicitărilor clienţilor, oferind soluţii rapide şi eficiente.
- Realizarea de rapoarte periodice privind feedback-ul clienţilor.
- Monitorizarea pieţei:
- Analizarea pieţei şi a concurenţei pentru a identifica oportunităţi de vânzare şi noi tendinţe.
- Colectarea de informaţii despre cerinţele pieţei şi adaptarea ofertei companiei în funcţie de acestea.
- Participarea la evenimente, târguri şi expoziţii pentru promovarea produselor companiei şi crearea de noi contacte comerciale.
- Administrare şi raportare:
- Întocmirea rapoartelor zilnice, săptămânale şi lunare privind activitatea de vânzări, progresul în atingerea obiectivelor de vânzări şi activităţile derulate.
- Mentinerea unui portofoliu actualizat de clienţi şi prospecţi, folosind software-ul de management al relaţiilor cu clienţii (CRM).
- Respectarea procedurilor interne privind gestionarea documentelor, comenzilor şi contractelor.
- Cooperare cu echipele interne:
- Colaborarea cu departamentele de marketing, logistică, financiar şi producţie pentru a asigura livrările la timp şi conform cerinţelor clienţilor.
- Participarea la întâlnirile periodice ale echipei pentru coordonarea activităţilor de vânzare şi rezolvarea eventualelor probleme apărute.
3. Cerinţe minime
- Studii: Minim studii medii (liceu), studii superioare constituie un avantaj.
- Experienţă: Experienţă de minimum 1 an în vânzări sau în domeniul comercial.
- Abilităţi:
- Abilităţi excelente de comunicare şi negociere.
- Capacitatea de a lucra atât independent cât şi în echipă.
- Cunoştinţe de utilizare a aplicaţiilor de birou (Microsoft Office) şi a sistemelor CRM.
- Abilităţi de organizare şi gestionare a timpului.
- Limbi străine: Cunoştinţe de limba engleză (nivel mediu/avansat) constituie un avantaj.
- Permis de conducere: Categoria B (dacă este necesar pentru deplasări).
4. Competenţe şi abilităţi
- Orientare către rezultate: Focusat pe atingerea obiectivelor de vânzări stabilite.
- Creativitate şi adaptabilitate: Capabil de a găsi soluţii inovative pentru problemele clienţilor.
- Abilităţi de negociere: Capacitatea de a negocia preţuri, condiţii comerciale şi termeni favorabili atât pentru companie cât şi pentru client.
- Capacitatea de a construi relaţii: Abilitatea de a dezvolta relaţii pe termen lung cu clienţii şi de a înţelege nevoile acestora.
5. Condiţii de muncă
- Program de lucru: Luni – Vineri, 09:00 – 18:00 (posibilitate de program flexibil în funcţie de cerinţele activităţii).
- Locaţie: Activitatea se va desfăşura atât la birou, cât şi la sediile clienţilor.
- Compensaţii: Salariu fix + comision din vânzări, bonusuri în funcţie de performanţă.
6. Beneficii
- Traininguri periodice pentru dezvoltarea abilităţilor de vânzare şi cunoaşterea produselor/serviciilor.
- Acces la un portofoliu diversificat de clienţi.
- Oportunităţi de dezvoltare profesională în cadrul unei echipe dinamice.
- Medii de lucru plăcute şi susţinere din partea managementului pentru atingerea obiectivelor.
- Card de masă, asigurare medicală, alte beneficii conform politicii interne.
Semnătura Angajatorului:
Semnătura Angajatului: