Date generale:
- Data: [Data observației]
- Grupa: [Denominarea grupei]
- Educator: [Numele educatorului]
- Numărul copiilor: [Numărul total de copii prezenți]
- Temă: [Tema lecției]
1. Obiectivele lecției:
- Obiective generale:
- Dezvoltarea abilităților sociale prin interacțiunea cu colegii.
- Îmbunătățirea abilităților de comunicare și exprimare verbală.
- Creșterea creativității prin activități artistice și de joc.
- Obiective specifice:
- Copiii vor identifica culorile primare și secundare.
- Copiii vor putea să recunoască formele geometrice de bază.
- Fiecare copil va crea o lucrare artistică folosind culorile și formele discutate.
2. Desfășurarea lecției:
- Introducere (10 minute):
- Educatorul a început lecția printr-o discuție despre culori, prezentând imagini cu diverse obiecte colorate.
- Întrebări adresate copiilor: „Care este culoarea voastră preferată?” și „Ce obiecte cunoașteți care sunt de această culoare?”
- Activitate de încălzire: cântece despre culori, în care copiii au fost încurajați să participe cu gesturi și să repete cuvintele.
- Activitate principală (30 minute):
- Exercițiu de grup: Fiecare copil a primit o foaie de hârtie și materiale (culori, forme din carton).
- Educatorul a explicat cum să folosească aceste materiale pentru a crea un colaj.
- Pe parcursul activității, educatorul a circulat printre copii, oferind feedback și ajutându-i să-și exprime ideile.
- Interacțiune și colaborare între copii: unii s-au ajutat reciproc să își finalizeze lucrările.
- Încheiere (10 minute):
- Fiecare copil a prezentat lucrarea sa colegilor, explicând culorile și formele utilizate.
- Educatorul a încurajat discuția, punând întrebări precum: „Ce ați învățat astăzi?” și „Cum a fost să lucrați împreună?”
- Activitate de relaxare: joc de grup în care copiii au folosit culorile și formele pentru a se mișca într-un mod creativ.
3. Observații generale:
- Participare: Toți copiii au fost implicați activ în lecție, arătând entuziasm și curiozitate.
- Interacțiune: Copiii au comunicat eficient între ei, formând grupuri mici pentru a discuta ideile.
- Creativitate: Lucrările artistice au fost variate, fiecare copil aducând o contribuție unică la activitate.
- Comportament: Copiii au respectat regulile stabilite de educator și au arătat răbdare și înțelegere în interacțiunile dintre ei.
4. Evaluare:
- Progresul copiilor: Majoritatea copiilor au demonstrat o bună înțelegere a conceptelor de culoare și formă. Este recomandat să se continue exercițiile practice și să se introducă noțiuni mai complexe în viitor.
- Sugestii pentru lecțiile viitoare: Să se adauge activități care implică mișcare pentru a sprijini învățarea prin experiențe multisenzoriale. De asemenea, ar fi util să se introducă teme de mediu în care culorile să fie explorate în contexte naturale.
Concluzie:
Această lecție a fost un succes în dezvoltarea abilităților sociale și creative ale copiilor, promovând în același timp o atmosferă pozitivă de învățare. Continuarea activităților similare va contribui la consolidarea cunoștințelor dobândite și la stimularea curiozității naturale a copiilor.
Semnătura educatorului: _____________________
Data completării fișei: _____________________
Acest model poate fi adaptat în funcție de specificul activităților și grupului de copii, oferind un cadru detaliat pentru evaluarea lecțiilor din grădiniță.