Fișă de observație a lecției grădiniță

Date generale:

  • Data: [Data observației]
  • Grupa: [Denominarea grupei]
  • Educator: [Numele educatorului]
  • Numărul copiilor: [Numărul total de copii prezenți]
  • Temă: [Tema lecției]

1. Obiectivele lecției:

  • Obiective generale:
    • Dezvoltarea abilităților sociale prin interacțiunea cu colegii.
    • Îmbunătățirea abilităților de comunicare și exprimare verbală.
    • Creșterea creativității prin activități artistice și de joc.
  • Obiective specifice:
    • Copiii vor identifica culorile primare și secundare.
    • Copiii vor putea să recunoască formele geometrice de bază.
    • Fiecare copil va crea o lucrare artistică folosind culorile și formele discutate.

2. Desfășurarea lecției:

  • Introducere (10 minute):
    • Educatorul a început lecția printr-o discuție despre culori, prezentând imagini cu diverse obiecte colorate.
    • Întrebări adresate copiilor: „Care este culoarea voastră preferată?” și „Ce obiecte cunoașteți care sunt de această culoare?”
    • Activitate de încălzire: cântece despre culori, în care copiii au fost încurajați să participe cu gesturi și să repete cuvintele.
  • Activitate principală (30 minute):
    • Exercițiu de grup: Fiecare copil a primit o foaie de hârtie și materiale (culori, forme din carton).
    • Educatorul a explicat cum să folosească aceste materiale pentru a crea un colaj.
    • Pe parcursul activității, educatorul a circulat printre copii, oferind feedback și ajutându-i să-și exprime ideile.
    • Interacțiune și colaborare între copii: unii s-au ajutat reciproc să își finalizeze lucrările.
  • Încheiere (10 minute):
    • Fiecare copil a prezentat lucrarea sa colegilor, explicând culorile și formele utilizate.
    • Educatorul a încurajat discuția, punând întrebări precum: „Ce ați învățat astăzi?” și „Cum a fost să lucrați împreună?”
    • Activitate de relaxare: joc de grup în care copiii au folosit culorile și formele pentru a se mișca într-un mod creativ.

3. Observații generale:

  • Participare: Toți copiii au fost implicați activ în lecție, arătând entuziasm și curiozitate.
  • Interacțiune: Copiii au comunicat eficient între ei, formând grupuri mici pentru a discuta ideile.
  • Creativitate: Lucrările artistice au fost variate, fiecare copil aducând o contribuție unică la activitate.
  • Comportament: Copiii au respectat regulile stabilite de educator și au arătat răbdare și înțelegere în interacțiunile dintre ei.

4. Evaluare:

  • Progresul copiilor: Majoritatea copiilor au demonstrat o bună înțelegere a conceptelor de culoare și formă. Este recomandat să se continue exercițiile practice și să se introducă noțiuni mai complexe în viitor.
  • Sugestii pentru lecțiile viitoare: Să se adauge activități care implică mișcare pentru a sprijini învățarea prin experiențe multisenzoriale. De asemenea, ar fi util să se introducă teme de mediu în care culorile să fie explorate în contexte naturale.

Concluzie:

Această lecție a fost un succes în dezvoltarea abilităților sociale și creative ale copiilor, promovând în același timp o atmosferă pozitivă de învățare. Continuarea activităților similare va contribui la consolidarea cunoștințelor dobândite și la stimularea curiozității naturale a copiilor.


Semnătura educatorului: _____________________

Data completării fișei: _____________________


Acest model poate fi adaptat în funcție de specificul activităților și grupului de copii, oferind un cadru detaliat pentru evaluarea lecțiilor din grădiniță.

Chat