Nume elev: ________________________
Vârsta: ________________________
Data nașterii: ________________________
Clasa: ________________________
Școala: ________________________
An școlar: ________________________
I. Date generale
Elevul ________________________ este un copil de _______ ani, care frecventează clasa a _______ la școala ________________________. Este un copil cu o dezvoltare psihosocială caracterizată printr-o bună integrare în grupul de colegi și o adaptabilitate constantă la cerințele școlare și sociale. Comportamentul său general este conform normelor instituționale, iar relațiile interpersonale cu colegii și cadrele didactice sunt satisfăcătoare.
II. Performanțele școlare
În ceea ce privește performanțele școlare, elevul ________________________ demonstrează o capacitate de învățare medie/înaltă (modificare în funcție de cazul concret). Deși inițial a întâmpinat dificultăți în anumite discipline (de exemplu, matematica sau limba română), progresul său a fost vizibil, iar astăzi poate să înțeleagă și să aplice majoritatea conceptelor predate.
Puncte forte:
- Manifestă interes pentru disciplinele teoretice (de exemplu, limba și literatura română, istoria) și reține informațiile esențiale, demonstrând o gândire logică și organizată.
- Se implică activ în activitățile de grup, cooperând cu colegii pentru realizarea proiectelor școlare.
- Este capabil să-și exprime opiniile coerent, atât verbal, cât și în scris, și să aplice cunoștințele dobândite în situații noi.
Dificultăți:
- Întâmpină dificultăți în utilizarea strategiilor eficiente de învățare pentru disciplinele care presupun rezolvare de probleme complexe (matematică, fizică).
- Ocazional se simte copleșit de volumul de informație din timpul examenelor, ceea ce poate duce la scăderea performanței în momentele de stres.
III. Comportament și socializare
Elevul ________________________ este integrat în grupul de colegi și este apreciat de aceștia datorită comportamentului său prietenos și respectuos. Relațiile interpersonale sunt, în general, armonioase, cu excepția unor situații ocazionale în care se poate observa un comportament de retragere în fața colegilor cu personalități mai dominante. Totuși, acest aspect nu afectează semnificativ integrarea sa în colectivul clasei.
Comportament social:
- Își exprimă opiniile într-un mod clar și respectuos, demonstrând o capacitate bună de comunicare și ascultare activă.
- Participă la activitățile școlare și extrașcolare, fiind un membru activ în cadrul grupurilor de lucru sau al activităților de voluntariat organizate la nivelul școlii.
- Se implică în activități de colaborare cu colegii, având o atitudine pozitivă față de grupul social și față de activitățile colective.
IV. Dezvoltare emoțională
Elevul ________________________ manifestă o gamă largă de emoții, pe care le poate exprima corect în funcție de contextul în care se află. În general, este echilibrat din punct de vedere emoțional, însă poate resimți anumite tensiuni în momentele de evaluare sau atunci când este supus unui stres crescut (examene, prezentări). Acest lucru poate duce, uneori, la o retragere temporară sau la o manifestare a anxietății.
Aspecte emoționale pozitive:
- Are o bună autocunoaștere și o capacitate decentă de autoreglare emoțională.
- Reacționează pozitiv în fața feedback-ului constructiv și este deschis la sugestii pentru îmbunătățirea comportamentului său.
Dificultăți emoționale:
- În perioadele de solicitare intensivă, poate experimenta o anumită instabilitate emoțională, mai ales în fața unor provocări mari.
- Uneori poate deveni prea autocritic, ceea ce poate afecta încrederea în propriile abilități.
V. Motivația și atitudinea față de învățătură
Elevul ________________________ prezintă o atitudine general pozitivă față de învățătura școlară, fiind preocupat de obținerea unor rezultate bune, deși există momente când poate manifesta o motivație mai scăzută în anumite domenii care nu îl atrag în mod deosebit. De asemenea, există momente în care stresul și presiunea rezultatelor pot duce la scăderea interesului pentru activitățile educaționale.
Puncte forte:
- Este un elev responsabil, care își îndeplinește sarcinile școlare la timp și depune efort pentru îmbunătățirea performanțelor.
- Se implică activ în realizarea temelor și proiectelor, chiar și atunci când întâmpină dificultăți, căutând soluții pentru depășirea acestora.
Puncte de îmbunătățit:
- Poate beneficia de sprijin suplimentar în gestionarea stresului legat de evaluări și examene.
- Ar putea învăța să își administreze mai bine timpul, pentru a obține rezultate constante și pentru a nu se simți copleșit de volumul de muncă.
VI. Abilități și talente specifice
Elevul ________________________ manifestă un interes deosebit pentru domeniul ________________________, arătând un potențial remarcabil în acest sector. De asemenea, este talentat la ________________________, unde a reușit să realizeze progrese notabile, de exemplu prin participarea la competiții școlare, activități extracurriculare sau proiecte speciale.
VII. Recomandări
- Sprijin emoțional și învățare socio-emoțională: Este recomandat ca elevul să participe la activități care să-l ajute să gestioneze mai bine stresul și să își îmbunătățească abilitățile de autoreglare emoțională. Suportul psihologic ar putea contribui la creșterea încrederii în sine și la diminuarea anxietății în fața evaluărilor.
- Sprijin didactic individualizat: În funcție de progresul și dificultățile întâmpinate, ar fi benefic un plan de intervenție didactică individualizat, cu accent pe strategii de învățare activă și pe consolidarea competențelor în domeniile în care elevul întâmpină dificultăți.
- Încurajarea participării la activități extracurriculare: Implicarea sa în activități educative suplimentare poate sprijini dezvoltarea unor abilități complementare (comunicare, leadership, rezolvare de probleme), care să contribuie la creșterea motivației și la formarea unei personalități echilibrate.
Observații suplimentare:
Elevul ________________________ prezintă un potențial semnificativ pentru viitor, cu un cadru social și emoțional favorabil dezvoltării. Continuarea sprijinului educativ și emoțional va fi esențială în susținerea evoluției sale academice și personale.
Semnătura cadrelor didactice: ________________________
Semnătura părinților/tutorilor: ________________________
Semnătura psihologului școlar: ________________________