În conformitate cu prevederile contractuale și normele legale în vigoare, prin prezenta dispoziție se constituie Comisia de Recepție a Lucrărilor pentru finalizarea și evaluarea lucrărilor executate în cadrul proiectului _____________, în vederea recepționării acestora la terminarea lucrărilor.
Art. 1. Constituirea Comisiei de Recepție
Se constituie Comisia de Recepție a Lucrărilor pentru obiectivul de investiții _____________, la data de _____________, cu scopul de a verifica și evalua stadiul de finalizare al lucrărilor executate, conform documentațiilor tehnice și contractuale.
Comisia de Recepție este formată din următoarele persoane:
- Președinte Comisie: _____________, funcția _____________;
- Membru Comisie: _____________, funcția _____________;
- Membru Comisie: _____________, funcția _____________;
- Secretar Comisie: _____________, funcția _____________;
- Expert tehnic: _____________, funcția _____________.
Art. 2. Obiectivele Comisiei de Recepție
Comisia are următoarele atribuții și responsabilități:
a) Verificarea documentațiilor tehnice și administrative referitoare la lucrările executate și asigurarea conformității acestora cu proiectul tehnic, caietul de sarcini și dispozițiile contractuale; b) Controlul fizic al lucrărilor executate pentru a stabili conformitatea acestora cu standardele și reglementările în vigoare, precum și cu termenii conveniți în cadrul contractului; c) Întocmirea unui proces-verbal detaliat cu privire la starea lucrărilor, cu observațiile și recomandările necesare pentru remedierea eventualelor neconformități; d) Stabilirea necesității efectuării de lucrări suplimentare sau de rectificări în cazul în care se constată abateri de la planul inițial; e) Verificarea dacă toate procedurile legale și administrative necesare recepției au fost respectate, inclusiv cele referitoare la obținerea autorizațiilor și avizelor necesare; f) Întocmirea unui raport final privind stadiul recepției și propunerea pentru încheierea procesului de recepție.
Art. 3. Procedura de Recepție
Recepția lucrărilor va avea loc în termenul stabilit de comun acord între părțile contractante, respectându-se următoarele etape:
- Verificarea documentației: Comisia va analiza documentele tehnice și administrative privind lucrările executate, inclusiv avizele de finalizare, procesul-verbal de punere în funcțiune (dacă este cazul), certificatul de conformitate și orice alte documente relevante.
- Verificarea lucrărilor la fața locului: Comisia va efectua o inspecție fizică a lucrărilor executate pentru a constata dacă acestea au fost realizate conform proiectului și cu respectarea normelor tehnice de calitate.
- Întocmirea procesului-verbal de recepție: În urma evaluării, Comisia va întocmi un proces-verbal detaliat, care va include toate observațiile și concluziile privind starea lucrărilor, precum și eventualele măsuri de corectare care trebuie aplicate.
- Remedierea neconformităților: În cazul identificării unor neconformități, executantul va fi notificat să remedieze lucrările și va avea un termen determinat pentru efectuarea corecțiilor.
- Raport final: După finalizarea procesului de recepție și remedierea eventualelor deficiențe, Comisia va întocmi un raport final, care va include recomandările de recepție finală a lucrărilor.
Art. 4. Termenele de Recepție
Termenele de recepție se vor stabili de comun acord între părțile contractante și vor fi menționate în procesul-verbal de constituire al Comisiei de Recepție. Recepția lucrărilor se va efectua într-un termen de maximum _____________ zile de la data semnării dispoziției de constituire a comisiei.
Art. 5. Recomandări și măsuri ulterioare
La finalizarea procesului de recepție, Comisia va prezenta recomandările necesare pentru implementarea măsurilor corective și va stabili, în funcție de starea lucrărilor, datele pentru semnarea procesului-verbal de recepție finală. De asemenea, se va propune termenul în care vor fi remediate eventualele neconformități și se vor stabili condițiile pentru semnarea recepției finale.
Art. 6. Răspunderea Comisiei de Recepție
Comisia de Recepție are obligația de a respecta prevederile legale și contractuale în vigoare și de a asigura obiectivitatea și corectitudinea evaluării lucrărilor. Membrii Comisiei sunt răspunzători pentru orice nereguli constatate în cadrul procesului de recepție și vor lua măsuri pentru remedierea acestora.
Art. 7. Dispoziții finale
Prin prezenta, se autorizează și se pune în aplicare constituirea Comisiei de Recepție la terminarea lucrărilor pentru obiectivul _____________, la data de _____________.
Comisia de Recepție va raporta progresul evaluării și va încheia procesul de recepție în termenul stabilit, conform celor menționate în această dispoziție.
Semnătura Președintelui Comisiei
(Nume, Funcție)
Semnătura Membrilor Comisiei
(Nume, Funcție)
(Nume, Funcție)
(Nume, Funcție)
Data: _____________
Locul: _____________