Dispoziție ALOP

DISPOZIȚIE
privind aprobarea normelor proprii, documentelor, circuitul acestora și desemnarea persoanelor împuternicite să efectueze operațiuni legate de angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale

Având în vedere:

  • prevederile Ordonanței Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile Ordinului nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare;
  • prevederile dispoziției interne nr. ___________ privind desemnarea responsabililor pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu;
  • alte reglementări legale aplicabile în domeniu,

În temeiul ___________ din cadrul legislației în vigoare, se emite următoarea

D I S P O Z I Ț I E:

Art. 1

Se aprobă Normele proprii, documentele, circuitul acestora și persoanele împuternicite să efectueze operațiunile legate de angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, conform Anexei nr. 1.

Art. 2

Vizarea pentru „Bun de plată” pe documentele care atestă bunurile livrate, lucrările executate și serviciile prestate sau din care reies obligații de plată certe se va exercita de către persoana desemnată în acest sens.

Art. 3

Conducerea angajamentelor bugetare și legale, precum și raportarea acestora, revine compartimentului responsabil, în calitate de persoană responsabilă pe linia organizării și conducerii evidenței angajamentelor bugetare și legale.

Art. 4

Exercitarea controlului financiar preventiv propriu este în sarcina persoanei desemnate din compartimentul de specialitate, care va verifica conformitatea operațiunilor financiare și va asigura respectarea reglementărilor aplicabile.

Art. 5

Aprobarea documentelor privind operațiunile de angajare, lichidare, ordonanțare și plata cheltuielilor, precum și circuitul acestora, se va face conform Anexelor nr. 2 și nr. 3.

Art. 6

(1) Prevederile prezentei dispoziții vor fi duse la îndeplinire de către persoanele menționate la articolele 2-5.
(2) Fișele posturilor persoanelor menționate vor fi actualizate pentru a include noile atribuții stabilite conform prezentei dispoziții.
(3) Conducătorii compartimentelor funcționale vor asigura informarea personalului angajat cu privire la prevederile prezentei dispoziții și la procedurile stabilite.

Art. 7

Prezenta dispoziție are caracter individual și poate fi contestată conform prevederilor legale în vigoare privind contenciosul administrativ.

Art. 8

Secretariatul instituției va comunica prezenta dispoziție instituțiilor și persoanelor interesate pentru duerea la îndeplinire și autorităților competente pentru controlul și verificarea legalității.


Semnat:



Data: ____________


Acesta este un model generic, care poate fi personalizat ulterior în funcție de specificul instituției sau al organizației care emite dispoziția.

Chat