Decizie pentru Implementarea Programului „Școala Altfel”
Numărul deciziei: ___/____
Data: ____________
Unitatea de învățământ: Liceul Teoretic „___________”
Director: Prof. Dr. ___________
Subiect: Aprobat Planul de Activități pentru Programul „Școală Altfel”
Considerente Generale
Având în vedere importanța educației nonformale în dezvoltarea competențelor elevilor și în promovarea valorilor comunității, se propune implementarea programului „Școală Altfel” în perioada 10-14 martie ____. Acest program are ca scop diversificarea activităților educaționale, stimularea creativității și a gândirii critice, precum și facilitarea interacțiunii între elevi, profesori și comunitate.
Obiectivele Programului
- Dezvoltarea competențelor sociale și civice: Organizarea de activități care să promoveze solidaritatea, respectul reciproc și implicarea în viața comunității.
- Stimularea creativității: Activități artistice, workshop-uri și competiții care să încurajeze expresia personală a elevilor.
- Îmbunătățirea colaborării: Crearea unor parteneriate cu diverse instituții, organizații non-guvernamentale și comunități locale pentru organizarea de activități comune.
- Consolidarea cunoștințelor teoretice prin activități practice: Excursii educative, vizite la muzee și instituții de cultură care să completeze informațiile acumulate în sălile de clasă.
Activități Propuse
- Ateliere de lucru:
- Artă și Meșteșuguri: Ateliere de pictură, sculptură și olărit, desfășurate în parteneriat cu artiști locali.
- Tehnologie și Inovație: Workshop-uri de robotică și programare, organizate în colaborare cu universitățile locale.
- Vizite educative:
- Muzee și Centre Culturale: Organizarea de vizite la Muzeul de Istorie și Muzeul de Artă Contemporană, cu scopul de a îmbogăți cunoștințele istorice și artistice ale elevilor.
- Instituții de Stat: Vizite la Primăria locală și Inspectoratul Școlar, pentru a familiariza elevii cu funcționarea instituțiilor publice.
- Activități de voluntariat:
- Campanii de Ecologizare: Organizarea unor acțiuni de curățenie în spațiile publice ale comunității, în colaborare cu organizații ecologiste.
- Sprijin pentru persoanele defavorizate: Colectarea de alimente și haine pentru centrele de plasament și adăposturile pentru persoane fără adăpost.
- Evenimente culturale:
- Festivalul „Școala Altfel”: Organizarea unui festival de artă, unde elevii să își prezinte lucrările și talentele, să participe la spectacole de teatru și muzică.
- Sesiuni de dezbateri: Dezbateri pe teme de actualitate, care să dezvolte abilitățile de argumentare și gândire critică ale elevilor.
Responsabilități
- Coordonator Program: Prof. ________ – responsabil de organizarea generală a programului, comunicarea cu partenerii și raportarea rezultatelor.
- Profesori Responsabili: Fiecare cadru didactic va fi responsabil de activitățile pe care le va coordona, asigurându-se că sunt respectate obiectivele programului și că elevii participă activ.
- Elevi: Participarea activă la toate activitățile programate, implicarea în organizarea și desfășurarea acestora, precum și evaluarea feedback-ului post-activitate.
Evaluare și Monitorizare
Evaluarea programului se va realiza prin:
- Colectarea feedback-ului de la elevi și profesori după fiecare activitate.
- Raport final care va include analiza impactului programului asupra dezvoltării elevilor și sugestii pentru edițiile viitoare.
Concluzie
Implementarea programului „Școală Altfel” reprezintă o oportunitate valoroasă pentru dezvoltarea holistică a elevilor, stimularea creativității și consolidarea legăturilor comunității. Prin diversele activități propuse, ne propunem să transformăm experiența educațională într-una memorabilă și relevantă pentru fiecare elev.
Aprobat de:
Director:
Prof. Dr. ___________
Semnătură: ____________________
Data: ____________________