Decizie încetare suspendare absențe nemotivate

Nr. ___________ / _____________
Data: ____________

Către:
Domnul/Dna ___________
Funcția: ___________
Adresa: ___________
Codul Numeric Personal: ___________
Numărul de telefon: ___________

Subiect: Decizia de încetare a suspendării pentru absențele nemotivate

În temeiul dispozițiilor Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, republicat, al Regulamentului Intern al companiei, precum și al prevederilor contractului individual de muncă, având în vedere că în perioada ___________ până la ___________, salariatul a avut un număr semnificativ de absențe nemotivate de la locul de muncă, conform evidenței de pontaj și a notificărilor emise, prin prezenta se dispune încetarea suspendării contractului individual de muncă.

Art. 1 – Motivele încetării suspendării

  1. Absențele nemotivate ale salariatului
    În perioada menționată anterior, salariatul a avut absențe nemotivate, detaliate astfel:
    • În data de ___________ – absență nemotivată;
    • În data de ___________ – absență nemotivată;
    • În data de ___________ – absență nemotivată;
    • Alte absențe nemotivate în perioada de referință.
    Conform prevederilor regulamentului intern al companiei, absențele nemotivate constituie o încălcare gravă a obligațiilor de serviciu, iar neprezentarea salariatului fără justificare constituie o încălcare a art. _________ din Codul Muncii.
  2. Măsuri de preîntâmpinare și avertisment
    De-a lungul perioadei de absență nemotivată, salariatului i-au fost transmise notificări scrise și avertismente verbale, în conformitate cu procedura prevăzută de regulamentul intern, dar cu toate acestea, salariatul nu a revenit la locul de muncă și nu a furnizat justificări corespunzătoare pentru absențele sale. De asemenea, nu au fost primite cereri de concediu sau de alte tipuri de absențe legale.

Art. 2 – Drepturile și obligațiile părților

  1. Drepturile salariatului
    Conform Codului Muncii și a contractului colectiv de muncă aplicabil, începând cu data încetării suspendării contractului, salariatul va beneficia de drepturile salariale corespunzătoare perioadei lucrate. În cazul în care perioada de absență nemotivată a fost considerată o încălcare a obligațiilor, nu vor fi acordate beneficii suplimentare sau prime pentru perioada respectivă.
  2. Obligațiile salariatului
    Salariatul are obligația de a respecta programul de muncă stabilit și de a justifica orice absență prin documente legale (ex: certificat medical, cerere de concediu etc.), conform reglementărilor interne și ale legislației muncii. De asemenea, salariatul trebuie să returneze orice bunuri sau echipamente deținute de angajator și să îndeplinească orice obligații care decurg din contractul de muncă.

Art. 3 – Procedura de reluare a activității

Începând cu data de ___________, contractul individual de muncă al salariatului va fi considerat activ și va continua cu respectarea tuturor drepturilor și obligațiilor stabilite prin regulamentul intern, în conformitate cu programul de muncă și cu fișa postului. Salariatul va relua activitatea în cadrul companiei, conform atribuțiilor sale de serviciu.

  1. Semnătura și confirmarea salariatului
    Salariatul va semna o notificare de reluare a activității, confirmând data reluării activității și faptul că este la curent cu drepturile și obligațiile sale începând cu această dată. Orice absență ulterioară nemotivată va duce la aplicarea unor măsuri disciplinare conform regulamentului intern și legislației în vigoare.
  2. Monitorizarea activității
    Angajatorul va urmări cu atenție respectarea programului de muncă de către salariat și va aplica măsuri disciplinare corespunzătoare în cazul în care se vor înregistra noi absențe nemotivate.

Art. 4 – Contestații

În cazul în care salariatul nu este de acord cu această decizie, acesta are dreptul de a formula o contestație în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea prezentei decizii. Contestația poate fi depusă în scris la angajator, iar soluționarea acesteia va respecta procedurile legale și reglementările interne ale companiei.

Art. 5 – Dispoziții finale

Prezenta decizie intră în vigoare de la data semnării și se va comunica salariatului prin semnătură pe exemplar, având efecte legale asupra relației de muncă dintre angajator și salariat.

În cazul în care salariatul refuză să semneze această decizie, aceasta va fi considerată validă și va fi înregistrată în documentele interne ale companiei.

Semnată azi, ____________, în două exemplare, unul pentru angajator și unul pentru salariat.

Angajator:


(Numele reprezentantului legal al angajatorului)
Funcția: __________
Semnătura: __________

Salariat:


(Numele salariatului)
Semnătura: __________

Chat