DECIZIA NR. ___________
Privind încetarea Contractului Individual de Muncă pentru absențe nemotivate
În conformitate cu prevederile Codului Muncii al României, legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu reglementările interne aplicabile în cadrul _____________ (denumire companie), în urma analizei și a procedurilor prealabile, subsemnatul _____________, în calitate de _____________ (funcția persoanei care emite decizia) al _____________ (denumirea companiei), în temeiul atribuțiilor conferite de lege și de regulamentul intern, emite următoarea decizie:
Articolul 1 – Situația faptică
Se constată că, în perioada _____________ (exemplu: 01.05.20__ – 30.11.20__), domnul/doamna _____________ (numele angajatului), angajat în cadrul _____________ (denumirea departamentului), a înregistrat un număr total de _____________ zile de absență nemotivată, iar aceste absențe au fost înregistrate în registrul de evidență al salariaților, conform prevederilor legale în vigoare.
Articolul 2 – Încercarea de soluționare amiabilă
În urma absențelor nemotivate, angajatul a fost notificat prin scrisori oficiale (în datele de _____________, _____________, etc.), adresându-i-se o cerere de justificare a absențelor, precum și solicitarea de a prezenta dovezi sau documente justificative pentru perioada respectivă. De asemenea, angajatul a fost chemat la întâlniri periodice cu reprezentanții companiei pentru a discuta despre situația sa și a încerca să găsească soluții care să permită continuarea relației de muncă.
Articolul 3 – Încălcarea obligațiilor contractuale
În ciuda acestor încercări de clarificare a situației și de soluționare amiabilă, domnul/doamna _____________ nu a prezentat niciun motiv justificat pentru absențele sale. Conform prevederilor articolului _____________ din Contractul Individual de Muncă semnat la data de _____________ și în conformitate cu regulamentul intern al companiei, absențele nemotivate pentru o perioadă mai mare de 3 zile consecutiv sau 10 zile cumulativ într-un interval de 30 de zile constituie o încălcare gravă a obligațiilor de serviciu.
Articolul 4 – Decizia de încetare a Contractului Individual de Muncă
Având în vedere absențele nemotivate repetate și nerefacerea în termen util a documentației justificative solicitate, se dispune încetarea Contractului Individual de Muncă al domnului/doamnei _____________, începând cu data de _____________ (data încetării CIM), pentru motivul prevăzut la articolul 61 litera f) din Codul Muncii, respectiv „neîndeplinirea obligațiilor de serviciu”.
Articolul 5 – Drepturi și obligații post-încetare
În conformitate cu legislația muncii, angajatul va primi toate drepturile salariale cuvenite până la data încetării contractului de muncă. De asemenea, angajatul este obligat să restituie bunurile și echipamentele care i-au fost încredințate pe durata colaborării (dacă este cazul).
Articolul 6 – Informarea angajatului
Angajatul va fi informat în mod corespunzător de această decizie prin intermediul unei notificări oficiale, iar dreptul de a contesta această decizie va fi exercitat conform procedurilor legale în vigoare, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare, dacă angajatul consideră că a fost nedreptățit.
Articolul 7 – Înregistrarea deciziei
Prezenta decizie va fi înregistrată în Registrul General de Evidență a Salariaților (REVISAL) și va fi comunicată angajatului prin modalitățile stabilite de regulamentul intern al companiei.
Se încheie această decizie de încetare a Contractului Individual de Muncă în două exemplare, dintre care unul se va arhiva în dosarul personal al angajatului, iar celălalt va fi înmânat angajatului în vederea confirmării primirii.
Semnătura angajatorului:
___________ (semnătura)
___________ (numele, funcția, semnătura reprezentantului angajatorului)
Semnătura angajatului:
___________ (semnătura angajatului)
___________ (numele angajatului)
Data: _____________