Nr. __________ / _____________
În baza prevederilor legislației în vigoare, a reglementărilor interne și a analizei situației instituției, în conformitate cu responsabilitățile prevăzute în contractul de muncă, în scopul asigurării unei bune funcționări a activității organizației și având în vedere circumstanțele specifice, prin prezenta se dispune:
Articolul 1. Eliberarea din funcție a domnului/doamnei _____________
Se dispune eliberarea din funcția de _____________ (denumirea funcției) deținută de domnul/doamna _____________, începând cu data de _____________ (data intrării în vigoare a deciziei), conform analizei realizate la nivelul instituției, care a determinat necesitatea acestei măsuri.
Articolul 2. Motivele eliberării din funcție
Eliberarea din funcție se face ca urmare a următoarelor considerente:
- Neîndeplinirea sarcinilor de serviciu – Analizând performanțele și activitatea profesională desfășurată de domnul/doamna _____________ pe o perioadă de _____________ (perioada de timp), s-a constatat că nu s-au atins standardele și obiectivele stabilite prin raport cu rezultatele așteptate în cadrul funcției deținute.
- Comportament profesional nesatisfăcător – În ciuda notificărilor repetate și a întâlnirilor de consiliere și îmbunătățire a performanțelor, comportamentul și atitudinea față de sarcinile de serviciu, colegi și superiori au fost incompatibile cu standardele etice și de performanță prevăzute în regulamentul instituției.
- Incidente de disciplină – În urma investigațiilor și evaluărilor efectuate, s-au identificat mai multe abateri disciplinare grave, care nu au fost corectate prin măsuri interne, iar acest lucru a avut un impact negativ asupra mediului de lucru și a performanței instituției.
- Alte motive – (Se vor detalia alte motive specifice, dacă este cazul.)
Articolul 3. Drepturile și obligațiile ulterioare eliberării din funcție
Începând cu data eliberării din funcție, domnul/doamna _____________ are obligația de a preda întreaga documentație, echipamente, bunuri, chei și orice alte resurse aparținând instituției. Aceasta va asigura predarea acestora în termen de _____________ zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei decizii.
De asemenea, va beneficia de drepturile salariale și de orice alte drepturi legale cuvenite până la data eliberării din funcție, în conformitate cu reglementările legale aplicabile și cu prevederile contractului individual de muncă.
Articolul 4. Contestarea deciziei
Domnul/doamna _____________ are dreptul de a contesta prezenta decizie în termen de _____________ zile lucrătoare de la data primirii acesteia, conform procedurilor legale prevăzute de Codul Muncii și regulamentul instituției.
Articolul 5. Dispoziții finale
Prezenta decizie intră în vigoare la data semnării și va fi comunicată părților implicate prin mijloacele legale de transmitere. Toate documentele relevante pentru această decizie vor fi arhivate conform reglementărilor interne ale instituției.
În cazul în care aceasta va fi contestată, se vor respecta procedurile legale stabilite de autoritățile competente.
Semnătura autorității competente:
(Numele și funcția)
Semnătura persoanei eliberate din funcție (dacă este cazul):
(Numele și funcția)
Data: _______________