Contract muncă telemuncă

Între:

___________, cu sediul în _____________, înregistrată la _____________, având CUI _____________, reprezentată legal de _____________, în calitate de Angajator,
și
___________, persoană fizică, cu domiciliul în _____________, identificat cu CI seria _____________ nr. _____________, eliberat de _____________ la data de _____________, cod numeric personal _____________, în calitate de Angajat,

s-a încheiat prezentul Contract de Muncă pentru Telemuncă, în conformitate cu legislația în vigoare, în special cu prevederile Codului Muncii, ale Ordonanței nr. 36/2021 și ale altor acte normative aplicabile.

Articolul 1: Obiectul contractului

Prezentul contract are ca obiect prestarea de către Angajat a activității profesionale în regim de telemuncă. Angajatul va desfășura activitatea la distanță, utilizând mijloacele tehnologice necesare pentru îndeplinirea sarcinilor specifice funcției sale, conform descrierii postului prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul contract.

Articolul 2: Durata contractului

(1) Prezentul contract se încheie pe durată nedeterminată, având valabilitate de la data semnării acestuia, ___________.
(2) Angajatorul și Angajatul pot rezilia acest contract cu un preaviz de 20 de zile lucrătoare, în conformitate cu prevederile legale aplicabile.

Articolul 3: Locul de muncă

(1) Activitatea se va desfășura la distanță, în regim de telemuncă, utilizând mijloacele de comunicare la distanță, respectiv internet, telefon și alte instrumente tehnologice corespunzătoare.
(2) Angajatul își va desfășura activitatea la propria locație, iar Angajatorul nu va pune la dispoziția acestuia un sediu fizic pentru activitatea zilnică.
(3) Locul specific de muncă va fi comunicat în scris, prin e-mail, de către Angajator, la începutul fiecărei perioade contractuale, dacă va exista o modificare a locului de muncă.

Articolul 4: Programul de lucru

(1) Programul de lucru al Angajatului este de ________ ore pe zi, în zilele lucrătoare ale săptămânii, între orele _____________ și _____________.
(2) Orarul de muncă poate fi modificat de comun acord, în funcție de necesitățile de serviciu, cu respectarea prevederilor legale privind munca și timpului de lucru.
(3) Angajatul va trebui să își raporteze activitatea și progresul zilnic al task-urilor către superiorul ierarhic, conform procedurilor interne stabilite de Angajator.

Articolul 5: Drepturile și obligațiile Angajatorului

(1) Angajatorul are obligația de a asigura condițiile necesare desfășurării activității în regim de telemuncă, inclusiv accesul la echipamentele și software-ul necesar.
(2) Angajatorul va asigura Angajatului accesul la informațiile și resursele relevante pentru îndeplinirea sarcinilor sale.
(3) Angajatorul va respecta normele de protecție a datelor și va implementa măsuri de securitate cibernetică, astfel încât să protejeze informațiile confidențiale ale companiei.

Articolul 6: Drepturile și obligațiile Angajatului

(1) Angajatul are obligația de a desfășura activitatea în regim de telemuncă conform instrucțiunilor și cerințelor Angajatorului.
(2) Angajatul va respecta programul de lucru stabilit și va utiliza echipamentele, aplicațiile și software-ul pus la dispoziție de Angajator în scopul realizării activităților profesionale.
(3) Angajatul are obligația de a păstra confidențialitatea informațiilor și documentelor la care are acces în cadrul activității profesionale.
(4) Angajatul va raporta activitatea sa și progresul task-urilor către superiorul direct sau persoanele desemnate de Angajator.
(5) Angajatul va asigura un mediu de lucru adecvat la locația aleasă pentru telemuncă și va informa Angajatorul cu privire la orice dificultăți sau impedimente apărute în desfășurarea activității.

Articolul 7: Remunerația

(1) Angajatul va primi o remunerație brută lunară de _____________ lei, care va fi plătită lunar, prin transfer bancar, în contul personal al Angajatului.
(2) Plățile se vor efectua până la data de _____________ din fiecare lună, în funcție de politica financiară a Angajatorului.
(3) În funcție de performanță, Angajatul poate beneficia de bonusuri sau alte stimulente financiare, conform regulamentelor interne ale Angajatorului.

Articolul 8: Condiții de muncă

(1) Angajatorul va pune la dispoziția Angajatului echipamentele necesare pentru desfășurarea activității (laptop, telefon, conexiune internet, aplicații software etc.), în conformitate cu nevoile funcției sale.
(2) Angajatul va avea obligația de a păstra echipamentele primite în bună stare de funcționare și de a le folosi exclusiv în scopuri profesionale.
(3) Angajatorul nu va fi responsabil pentru eventualele defecțiuni sau pierderi ale echipamentelor în afacerea sa de muncă.
(4) În cazul în care se necesită o actualizare a echipamentelor sau software-ului, Angajatul va informa Angajatorul și va urma procedurile stabilite.

Articolul 9: Confidențialitate și protecția datelor

(1) Angajatul se angajează să păstreze confidențialitatea tuturor informațiilor legate de activitatea Angajatorului și de clienții săi, chiar și după încetarea prezentului contract.
(2) Angajatul va respecta regulamentele interne privind protecția datelor personale și va implementa măsurile de securitate stabilite pentru protejarea acestora.

Articolul 10: Rezilierea contractului

(1) Contractul de muncă poate fi reziliat de către Angajator sau Angajat în conformitate cu legislația aplicabilă, respectând termenul de preaviz de 20 de zile lucrătoare.
(2) Angajatorul poate rezilia unilateral contractul de muncă, fără preaviz, în cazul în care Angajatul încalcă grav obligațiile contractuale sau reglementările interne ale companiei.
(3) Angajatul poate rezilia unilateral contractul de muncă, fără preaviz, în cazul în care Angajatorul nu respectă obligațiile prevăzute în prezentul contract.

Articolul 11: Alte clauze

(1) Orice modificare a prezentului contract va fi făcută numai în scris și va fi semnată de ambele părți.
(2) Părțile se obligă să îndeplinească toate obligațiile legale prevăzute de legislația în vigoare.
(3) În caz de litigii, părțile vor încerca soluționarea acestora pe cale amiabilă, iar în cazul în care acest lucru nu va fi posibil, vor apela la instanțele competente.

Articolul 12: Dispoziții finale

Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară, și intră în vigoare la data semnării.

Semnătura Angajatorului: ________________________
Semnătura Angajatului: ________________________

Data: _____________

Chat