Între:
S.C. [Numele Companiei] S.A., cu sediul în [Adresa completă], înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. [numărul de înregistrare], CUI [Codul Unic de Înregistrare], reprezentată prin [Numele Reprezentantului Legal], în calitate de Beneficiar,
și
[Numele Antreprenorului], persoană fizică sau juridică, cu sediul în [Adresa completă], înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. [numărul de înregistrare], CUI [Codul Unic de Înregistrare], reprezentată prin [Numele Reprezentantului Legal], în calitate de Antreprenor,
în continuare denumite în mod colectiv „Părțile” și, individual, „Partea”, s-a încheiat prezentul Contract de Lucrări, cu respectarea următoarelor clauze:
Art. 1. Obiectul contractului
1.1. Obiectul prezentului contract constă în realizarea lucrărilor de construcție, respectiv [descrierea lucrărilor: ex. construcția unei clădiri de birouri, lucrări de renovare, etc.], conform proiectului tehnic aprobat, caietului de sarcini și altor documente anexate la prezentul contract.
1.2. Antreprenorul se angajează să execute lucrările menționate la alin. 1.1 în conformitate cu reglementările în vigoare, standardele de calitate și termenii specificați în prezentul contract.
Art. 2. Durata contractului
2.1. Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de [x] luni, începând de la data semnării prezentului contract și până la data de [data finală].
2.2. Termenul de execuție poate fi prelungit doar în cazul în care intervine un eveniment de forță majoră sau alte circumstanțe excepționale care nu pot fi controlate de Antreprenor.
Art. 3. Prețul contractului și condițiile de plată
3.1. Prețul total pentru execuția lucrărilor este de [suma în RON] (denumită în continuare „Prețul Contractual”).
3.2. Prețul contractului este definit ca fiind valoarea totală a lucrărilor, care include toate cheltuielile necesare finalizării lucrărilor, inclusiv costurile de material, manoperă, echipamente, transport, taxe și impozite, fără a se limita la acestea.
3.3. Modalitatea de plată se va face în tranșe după cum urmează:
- Plata inițială: [sumă] RON la semnarea contractului, în termen de [număr] zile lucrătoare de la data semnării.
- Plata intermediară: [sumă] RON, conform situației de lucrări la [data sau faza intermediară de execuție].
- Plata finală: Restul sumei de [sumă] RON se va plăti la finalizarea lucrărilor și după recepția finală, în termen de [număr] zile lucrătoare de la data semnării procesului verbal de recepție.
3.4. Antreprenorul va emite facturi conform situațiilor de lucrări convenite de comun acord cu Beneficiarul.
Art. 4. Drepturile și obligațiile părților
4.1. Obligațiile Beneficiarului:
- Beneficiarul se angajează să pună la dispoziția Antreprenorului toate informațiile necesare pentru buna desfășurare a lucrărilor.
- Beneficiarul va plăti Antreprenorului prețul convenit în termenul stabilit.
- Beneficiarul va coopera cu Antreprenorul pentru obținerea autorizațiilor necesare desfășurării lucrărilor.
4.2. Obligațiile Antreprenorului:
- Antreprenorul se angajează să execute lucrările conform proiectului, cu respectarea normativelor și standardelor în vigoare.
- Antreprenorul va asigura materialele, echipamentele și forța de muncă necesare pentru executarea lucrărilor.
- Antreprenorul va informa Beneficiarul despre progresul lucrărilor, va înregistra orice modificare a proiectului și va obține aprobările necesare.
- Antreprenorul va răspunde de calitatea lucrărilor și va remedia orice defecțiune apărută în termenul de garanție acordat.
Art. 5. Garanția lucrărilor
5.1. Antreprenorul va oferi o garanție pentru lucrările executate pe o perioadă de [x] luni de la data recepției finale.
5.2. În această perioadă, Antreprenorul se angajează să repare, pe cheltuiala sa, orice defecte apărute ca urmare a unei execuții necorespunzătoare a lucrărilor.
Art. 6. Modificarea contractului
6.1. Orice modificare a prezentului contract va fi făcută numai prin acordul scris al ambelor Părți.
6.2. Modificările vor fi însoțite de acte adiționale care vor face parte integrantă din contractul inițial.
Art. 7. Forța majoră
7.1. Părțile nu vor răspunde pentru neîndeplinirea obligațiilor care le revin în cazul unui eveniment de forță majoră, definit conform legislației în vigoare.
7.2. Partea afectată de forța majoră va informa cealaltă Parte despre evenimentul respectiv și va depune toate eforturile pentru a minimiza efectele acestuia asupra execuției lucrărilor.
Art. 8. Rezilierea contractului
8.1. În cazul în care una dintre Părți nu își îndeplinește obligațiile contractuale, cealaltă Parte poate solicita rezilierea contractului, conform legislației în vigoare.
8.2. Rezilierea contractului nu exonerează Părțile de îndeplinirea obligațiilor deja asumate și nu va aduce prejudicii celeilalte Părți pentru lucrările efectuate până în acel moment.
Art. 9. Soluționarea litigiilor
9.1. Părțile vor încerca să soluționeze pe cale amiabilă orice litigiu apărut în legătură cu prezentul contract.
9.2. În cazul în care nu se ajunge la o soluție amiabilă, litigiul va fi soluționat de instanțele competente de la sediul Beneficiarului.
Art. 10. Dispoziții finale
10.1. Prezentul contract intră în vigoare la data semnării acestuia de către ambele Părți.
10.2. Orice comunicare între Părți referitoare la acest contract se va face în scris, la adresele menționate în preambulul acestui document.
10.3. Acest contract se încheie în [două exemplare], câte unul pentru fiecare Parte.
Semnătura Părților:
Beneficiar:
[Numele, Funcția, Semnătura]
Antreprenor:
[Numele, Funcția, Semnătura]
Data: _____________________