Între:
Societatea: ________________________, cu sediul în ________________________, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. ________________________ și având codul fiscal nr. ________________________ (denumită în continuare „Vânzătorul”),
și
Beneficiarul: ________________________, persoană fizică/juridică, cu domiciliul/sediul în ________________________, identificată cu CNP/CUI nr. ________________________ (denumit în continuare „Beneficiarul”).
Preambul
Prin prezentul contract de garanție, Vânzătorul garantează Beneficiarului, în conformitate cu termenii și condițiile stipulate mai jos, pentru bunurile/serviciile furnizate, oferind protecție împotriva defectelor de fabricație și a altor nereguli apărute în cadrul utilizării normale ale acestora, pe o perioadă stabilită.
Articolul 1: Obiectul Contractului
1.1. Vânzătorul garantează că produsul/serviciul furnizat, descris în detaliu în Anexa 1 (denumit în continuare „Produsul/Serviciul”), este lipsit de defecte de fabricație și corespunde standardelor de calitate stabilite de producător, în condițiile de utilizare normală a acestuia.
1.2. Garanția se acordă asupra Produsului/Serviciului în perioada de ________________________ (______________) începând de la data achiziționării, conform documentului de livrare/purchase order.
Articolul 2: Durata Garanției
2.1. Durata garanției este de ________________________ luni/ani, calculată de la data de ________________________.
2.2. Garanția nu acoperă defectele cauzate de utilizarea necorespunzătoare a Produsului/Serviciului, intervențiile neautorizate sau uzura naturală.
Articolul 3: Drepturi și Obligații ale Părților
3.1. Obligațiile Vânzătorului
3.1.1. Vânzătorul se obligă să remedieze orice defecte apărute în Produs/Serviciu în perioada de garanție, fie prin repararea acestuia, fie prin înlocuirea produsului defect, fără a percepe taxe suplimentare pentru aceste servicii.
3.1.2. Vânzătorul va pune la dispoziția Beneficiarului un serviciu de asistență telefonică sau online, care va oferi informații suplimentare referitoare la procedurile de revendicare a garanției și va acorda suport tehnic în cazul în care sunt constatate nereguli.
3.2. Obligațiile Beneficiarului
3.2.1. Beneficiarul trebuie să notifice Vânzătorul în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la constatarea unui defect, completând formularul de reclamație corespunzător, însoțit de dovada achiziției (factura/fisa de livrare).
3.2.2. Beneficiarul trebuie să permită Vânzătorului să inspecteze Produsul/Serviciul în vederea confirmării defectului reclamant.
3.2.3. Beneficiarul se obligă să respecte instrucțiunile de utilizare și întreținere specifice Produsului/Serviciului, așa cum sunt acestea menționate în manualul de utilizare sau pe eticheta produsului.
Articolul 4: Excluderea Garanției
4.1. Garanția nu se aplică în următoarele situații:
4.1.1. Defectele apar din cauza unei utilizări necorespunzătoare, a manipulării abuzive sau a unor accidente (lovituri, căderi, expunere la condiții extreme de temperatură sau umiditate).
4.1.2. Defectele au apărut din cauza unor modificări sau reparații efectuate de persoane neautorizate de către Vânzător.
4.1.3. Defectele sunt cauzate de uzura normală a produsului (ex. deteriorarea cosmetică, uzura pieselor de schimb).
4.1.4. Produsul a fost utilizat în scopuri neprevăzute de Vânzător sau nu a fost întreținut conform instrucțiunilor oferite.
Articolul 5: Procedura de Reclamație și Remediere a Defectelor
5.1. În cazul în care Beneficiarul constată un defect acoperit de garanție, va urma următoarele etape:
5.1.1. Va contacta departamentul de servicii clienți al Vânzătorului la numărul de telefon/adică email ________________________.
5.1.2. Va trimite Produsul/Serviciul în locația specificată de Vânzător, însoțit de formularul de reclamație și dovada achiziției.
5.1.3. Vânzătorul va evalua cererea de garanție și va lua măsurile corespunzătoare, care pot include repararea, înlocuirea sau returnarea produsului/serviciului.
5.2. Vânzătorul se angajează să finalizeze procesul de remediere a defectului în termen de ____________ zile lucrătoare de la primirea Produsului/Serviciului în vederea inspecției.
Articolul 6: Limitarea Răspunderii
6.1. Răspunderea Vânzătorului nu va depăși valoarea produsului/serviciului achiziționat de Beneficiar, indiferent de natura prejudiciului cauzat.
6.2. Vânzătorul nu va fi responsabil pentru daune indirecte, cum ar fi pierderi economice, pierderea de profit, daune de reputație sau alte daune colaterale.
Articolul 7: Transferul Drepturilor
7.1. Drepturile și obligațiile prevăzute în acest contract sunt intransferabile, cu excepția cazului în care există un acord scris al ambelor părți.
Articolul 8: Confidențialitatea
8.1. Părțile se obligă să păstreze confidențialitatea informațiilor ce fac obiectul acestui contract și să nu le dezvăluie nici unei terțe părți fără acordul prealabil al celeilalte părți, cu excepția cazurilor prevăzute de lege.
Articolul 9: Modificarea și Încetarea Contractului
9.1. Orice modificare a acestui contract va fi valabilă numai dacă este realizată în scris și semnată de ambele părți.
9.2. Prezentul contract poate fi reziliat de către Vânzător în cazul în care Beneficiarul nu respectă condițiile stabilite, inclusiv dar fără a se limita la neachitarea contravalorii produsului/serviciului sau încălcarea termenilor de utilizare.
Articolul 10: Soluționarea Litigiilor
10.1. În cazul unor dispute între părți, acestea vor încerca mai întâi să soluționeze pe cale amiabilă.
10.2. Dacă nu se ajunge la un acord amiabil, litigiile vor fi soluționate de instanțele competente din ____________ (localitate).
Articolul 11: Dispoziții Finale
11.1. Prezentul contract reprezintă întreaga înțelegere între părți cu privire la obiectul său și înlocuiește orice alte acorduri anterioare.
11.2. Acest contract este guvernat de legislația în vigoare din România.
Semnătura Vânzătorului: ________________________
Semnătura Beneficiarului: ________________________
Data semnării: ________________________