Nr. /_________
Încheiat astăzi, ________________ , între:
[Numele Companiei 1], persoană juridică română, cu sediul în ________________, str. _______________, nr. ____, sectorul ____________, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. _______________, cod unic de înregistrare _______________, cont bancar nr. _____________, deschis la ____________ (denumită în continuare „Parte A”),
și
[Numele Companiei 2], persoană juridică română, cu sediul în ________________, str. _______________, nr. ____, sectorul ____________, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. _______________, cod unic de înregistrare _______________, cont bancar nr. _____________, deschis la ____________ (denumită în continuare „Parte B”).
Părțile, având în vedere dorința de a stabili cadrul colaborării lor în scopul desfășurării unor activități comerciale reciproce, au convenit încheierea prezentului Contract Comercial (denumit în continuare „Contractul”) în următoarele condiții:
Articolul 1 – Obiectul Contractului
1.1. Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de către Parte A a [produse/servicii] către Parte B, conform specificațiilor tehnice și cantitative prevăzute în Anexa 1 la prezentul contract.
1.2. Parte A se obligă să livreze [produsele/serviciile] în conformitate cu cerințele și termenele stabilite în cadrul acestui Contract, iar Parte B se obligă să plătească prețul stabilit pentru produsele/serviciile respective, conform termenilor și condițiilor prevăzute în acest contract.
Articolul 2 – Termenii și Condițiile de Livrare
2.1. Produsele vor fi livrate de Parte A la sediul Parte B, situat în ________________, str. _______________, nr. ____ sau la locația indicată de către Parte B, în termen de [număr] zile lucrătoare de la data semnării comenzii ferme.
2.2. Livrarea se va face conform incoterms [Incoterm convenit, de exemplu: EXW, CIF, DAP], iar riscul asupra produselor va trece la Parte B la [momentul transferului riscului conform incoterm-ului].
2.3. În cazul în care Parte A nu respectă termenul de livrare, aceasta va plăti o penalitate de [procent]% din valoarea comenzii întârziate pentru fiecare zi de întârziere.
Articolul 3 – Prețul și Modalitățile de Plată
3.1. Prețul pentru [produsele/serviciile] livrate este stabilit conform ofertei din Anexa 2, fiind de ________ RON per unitate sau pentru întreaga cantitate/valoare.
3.2. Plata se va face în termen de [număr] zile lucrătoare de la primirea facturii emise de Parte A, prin transfer bancar în contul indicat de aceasta.
3.3. În cazul în care Parte B nu efectuează plata la termen, aceasta va plăti o penalitate de întârziere de [procent]% pe zi din suma neachitată.
Articolul 4 – Garanții și Servicii Post-Vânzare
4.1. Parte A garantează că [produsele/serviciile] furnizate sunt conforme cu specificațiile prevăzute în prezentul contract și nu prezintă defecte de fabricație.
4.2. În cazul în care se constată defecte de fabricație sau neconformități, Parte A va remedia problemele, prin înlocuirea produsului/serviciului defect sau prin efectuarea unor corecții la cererea Parte B, într-un termen rezonabil de la notificarea acestora.
4.3. Garanția oferită pentru produsele livrate este de [număr] luni de la data livrării, iar pentru serviciile prestate este de [număr] luni de la finalizarea acestora.
Articolul 5 – Drepturi și Obligații ale Părților
5.1. Parte A se obligă să:
a) furnizeze produsele/serviciile în conformitate cu prevederile contractului și în termenele stabilite;
b) să asigure calitatea produselor/serviciilor livrate și să remedieze eventualele defecte conform garanției prevăzute;
c) să emită facturi conform reglementărilor fiscale aplicabile.
5.2. Parte B se obligă să:
a) plătească prețul produselor/serviciilor conform condițiilor stabilite în acest contract;
b) să accepte livrarea produselor conform termenelor stabilite;
c) să colaboreze cu Parte A în vederea rezolvării oricăror neînțelegeri sau probleme legate de livrarea și calitatea produselor.
Articolul 6 – Durata Contractului
6.1. Prezentul contract este valabil pe o perioadă de [număr] luni/ani, începând cu data semnării sale de către ambele părți, cu posibilitatea de prelungire prin acordul scris al ambelor părți.
6.2. Oricare dintre părți poate rezilia acest contract cu un preaviz de [număr] zile, prin notificare scrisă adresată celeilalte părți.
Articolul 7 – Confidențialitate
7.1. Părțile se obligă să păstreze confidențialitatea tuturor informațiilor obținute în cadrul derulării prezentului contract, inclusiv informații comerciale, financiare și tehnice, care nu sunt publice.
7.2. Această obligație rămâne în vigoare și după încetarea prezentului contract, pentru o perioadă de [număr] ani.
Articolul 8 – Soluționarea Litigiilor
8.1. Orice litigiu apărut între părți în legătură cu interpretarea, executarea sau validitatea acestui contract va fi soluționat pe cale amiabilă.
8.2. În cazul în care părțile nu ajung la o soluționare amiabilă, litigiile vor fi soluționate de instanțele competente de la sediul Parte A.
Articolul 9 – Forța Majoră
9.1. Părțile nu vor răspunde pentru neexecutarea sau executarea cu întârziere a obligațiilor lor în cazul în care acest lucru se datorează unui eveniment de forță majoră, astfel cum este definit de lege.
9.2. Părțile se vor notifica reciproc în termen de [număr] zile de la producerea unui astfel de eveniment, și vor depune toate eforturile pentru a limita efectele acestuia asupra executării prezentului contract.
Articolul 10 – Modificarea și Încetarea Contractului
10.1. Modificarea prezentului contract se poate face numai prin acordul scris al ambelor părți.
10.2. În caz de încălcare gravă a oricăror obligații contractuale, partea vătămată are dreptul de a rezilia unilateral prezentul contract, cu respectarea unui preaviz de [număr] zile.
Articolul 11 – Dispoziții Finale
11.1. Prezentul contract constituie întreaga înțelegere între părți și înlocuiește orice alte acorduri anterioare referitoare la obiectul acestuia.
11.2. Oricare dintre părți poate cesiona drepturile și obligațiile ce îi revin din acest contract doar cu acordul prealabil și scris al celeilalte părți.
11.3. Prezentul contract se va încheia în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte.
Semnătura și ștampila Parte A:
[Numele, Funcția]
[Semnătura]
Semnătura și ștampila Parte B:
[Numele, Funcția]
[Semnătura]
Anexe:
Anexa 1 – Specificații tehnice și cantitative ale produselor/serviciilor
Anexa 2 – Oferta financiară și prețuri