Contestație avertisment scris

Către: [Numele instituției/angajatorului]
Adresa: [Adresa completă]
În atenția: [Departamentul de Resurse Umane/Managerul direct]

Subiect: Contestație Avertisment Scris Nr. _____________

Stimate/Stimata _____________,

Subsemnatul(a), _____________, angajat(ă) în cadrul _____________ pe postul de _____________, legitimat(ă) cu CNP _____________, formulez prezenta contestație cu privire la avertismentul scris emis la data de _____________, având nr. _____________, pe care îl consider neîntemeiat și nejustificat din următoarele motive:

1. Lipsa temeiului juridic sau procedural

Avertismentul emis încalcă prevederile [menționează actul normativ aplicabil, cum ar fi Codul Muncii, regulamentul intern sau contractul colectiv de muncă]. Conform [articolul din actul relevant], angajatorul are obligația să îndeplinească anumite cerințe înainte de emiterea unui avertisment scris, cum ar fi:

  • Cercetarea disciplinară prealabilă;
  • Notificarea prealabilă a salariatului cu privire la acuzațiile formulate;
  • Oferirea posibilității de a formula apărări.

În cazul de față, constat că aceste cerințe nu au fost respectate, ceea ce invalidează caracterul legal al avertismentului.

2. Lipsa fundamentării faptice

În cuprinsul avertismentului, se face referire la presupuse abateri disciplinare descrise în mod vag sau neconcretizat. Mai precis:

  • Nu se precizează clar care este comportamentul specific ce constituie abatere;
  • Nu s-au prezentat dovezi concrete care să susțină afirmațiile angajatorului;
  • Acțiunile/inațiunile atribuite mie sunt eronat interpretate sau nu sunt în măsură să constituie abatere disciplinară conform regulamentului intern.

3. Prejudicierea imaginii și a raportului de muncă

Emiterea acestui avertisment are un impact negativ asupra relației mele profesionale cu angajatorul și îmi afectează reputația în cadrul colectivului de muncă. Consider că avertismentul este disproporționat în raport cu situația invocată și creează premisele unei relații de muncă tensionate, ceea ce contravine principiului bunei-credințe prevăzut la art. 8 din Codul Muncii.

4. Argumentele în apărare

Referitor la acuzațiile care mi-au fost aduse, doresc să fac următoarele precizări:

  • [Descrie în detaliu situația ta și oferă contrargumente pentru fiecare acuzație menționată].
  • [Prezintă eventuale documente sau dovezi care sprijină punctul tău de vedere].
  • [Dacă este cazul, invocă martori sau declarații care confirmă nevinovăția ta].

5. Solicitări

Având în vedere cele de mai sus, solicit următoarele:

  • Anularea avertismentului scris emis la data de _____________;
  • Rectificarea oricăror înregistrări în dosarul meu profesional care fac referire la acest avertisment;
  • Emiterea unui răspuns scris la prezenta contestație, conform termenelor prevăzute de legislația în vigoare.

În cazul în care nu se va da curs acestei cereri în mod favorabil, îmi rezerv dreptul de a mă adresa instituțiilor abilitate pentru a contesta această măsură pe cale legală.

Vă mulțumesc pentru atenție și aștept răspunsul dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil.

Cu stimă,
[Semnătura olografă, dacă este pe hârtie]
_____________
Data: _____________
Telefon: _____________
E-mail: _____________

Chat