Caracterizare DGASPC

Nume beneficiar: _______________
Data nașterii: _______________
CNP: _______________
Data întocmirii caracterizării: _______________
Instituția care întocmește caracterizarea: _______________
Persoana de contact (în cazul în care este relevantă): _______________

1. Date generale despre beneficiar

Beneficiarul, _______________, este un minor de __ ani, născut pe data de _______________ în localitatea _______________. Acesta provine dintr-o familie cu dificultăți economice și sociale, care nu a reușit să asigure un mediu adecvat de creștere și dezvoltare. În urma unei evaluări a situației familiale și a condițiilor de trai, s-a constatat că beneficiarul se află într-o stare de vulnerabilitate crescută, ceea ce a determinat necesitatea monitorizării și intervenției din partea DGASPC.

2. Situația familială

Beneficiarul trăiește împreună cu mama/parentul (numele _______________), în vârstă de __ ani, care se află într-o situație economică precară, iar tatăl este absent din viața acestuia. Familia beneficiază de ajutoare sociale din partea statului, însă veniturile nu sunt suficiente pentru a asigura nevoile de bază ale copilului. Relațiile familiale sunt caracterizate de instabilitate, iar în trecut au existat conflicte între membrii familiei care au afectat dezvoltarea emoțională a beneficiarului.

3. Starea de sănătate

Beneficiarul a fost diagnosticat cu __________ (exemplu: astm bronșic, deficiență de auz, etc.), fiind sub tratament medical periodic. Sănătatea sa generală este monitorizată de medicul de familie și, de asemenea, beneficiază de consultații psihologice pentru a-l ajuta să depășească dificultățile emoționale cauzate de mediul familial instabil.

4. Situația educațională

Beneficiarul frecventează în prezent clasa _______________ la Școala _______________. Deși a avut dificultăți la începutul anului școlar, în urma implicării cadrelor didactice și a programelor de sprijin educațional organizate de școală și DGASPC, beneficiarul a înregistrat progrese semnificative. Acesta participă activ la lecții și beneficiază de sprijin suplimentar pentru a depăși dificultățile de învățare. Rezultatele școlare au început să se îmbunătățească, iar comportamentul său la școală este în general corespunzător.

5. Comportament și dezvoltare emoțională

Din punct de vedere emoțional, beneficiarul a avut un parcurs marcat de traume legate de instabilitatea familială și dificultăți în dezvoltarea relațiilor de atașament. Beneficiarul urmează ședințe de consiliere psihologică cu un specialist, care au ajutat la îmbunătățirea comportamentului său. De asemenea, beneficiarul participă la grupuri de suport pentru a dezvolta abilități de socializare și pentru a învăța să își gestioneze emoțiile într-un mod sănătos.

6. Mediul de viață și condițiile de trai

Beneficiarul locuiește într-o locuință modestă, cu condiții de igienă și dotări minime. Casa este mică și nu dispune de facilități adecvate pentru un trai confortabil. Din păcate, venitul familiei nu permite îmbunătățirea condițiilor de trai, iar beneficiarul nu are acces constant la produse esențiale (alimente, îmbrăcăminte, medicamente).

7. Sprijinul acordat de DGASPC

Beneficiarul beneficiază de sprijin continuu din partea DGASPC, care include:

  • Asistență socială: Evaluarea și monitorizarea periodică a situației familiale și educaționale.
  • Consiliere psihologică: Intervenții pentru susținerea dezvoltării emoționale și pentru a depăși traumele din trecut.
  • Sprijin educațional: Integrarea într-un program de sprijin școlar și de învățare suplimentară pentru a îmbunătăți performanțele școlare.
  • Ajutoare materiale: Distribuirea de vouchere sociale pentru a sprijini familia în asigurarea nevoilor de bază ale beneficiarului.

8. Progresul înregistrat

Beneficiarul a înregistrat progrese semnificative în ultimele luni. Aceste progrese includ:

  • Îmbunătățirea comportamentului la școală și acasă, cu o mai bună gestionare a conflictelor.
  • Creșterea motivației pentru învățătura și participarea activă la lecții.
  • Progres emoțional, având o abordare mai pozitivă față de activitățile sociale și educaționale.
  • Stabilizarea stării de sănătate, cu o gestionare mai bună a tratamentului medical.

9. Recomandări

Se recomandă continuarea intervențiilor educaționale și psihologice, cu scopul de a asigura o integrare optimă a beneficiarului în învățământul liceal/profesional, în funcție de evoluția acestuia. De asemenea, este necesar un suport continuu din partea DGASPC pentru a asigura condiții mai bune de trai și pentru a sprijini familia în vederea stabilizării economice. Este important să se acorde atenție în continuare stării de sănătate a beneficiarului și să se asigure un mediu favorabil pentru dezvoltarea sa personală și socială.

10. Concluzie

În urma evaluării realizate, se poate concluziona că beneficiarul a făcut progrese importante în ceea ce privește integrarea socială, educațională și emoțională. Continuarea intervențiilor și a sprijinului multidisciplinar este esențială pentru asigurarea unei dezvoltări echilibrate și pentru integrarea acestuia într-un mediu stabil și favorabil creșterii și învățării.

Semnătura responsabilului (coordonator de caz): _______________
Semnătura asistentului social: _______________
Semnătura psihologului: _______________

Chat