Caracterizare copil în plasament

Date de identificare:
Nume copil: _____________
Data nașterii: _____________
Vârsta: _____________
Sex: _____________
Data plasamentului: _____________
Locul plasamentului: _____________

Context familial:
__________ provine dintr-un mediu familial problematic, care a fost marcat de factori de risc semnificativi, cum ar fi abuzul de substanțe, conflictele conjugale și lipsa unui cadru stabil. Părinții biologici nu au reușit să ofere copilului condițiile necesare pentru dezvoltarea unui comportament adecvat și pentru satisfacerea nevoilor fundamentale (fizice, emoționale, educaționale). Din aceste motive, autoritățile competente au considerat necesar ca __________ să fie plasat într-o unitate de protecție a copilului, pentru a-i asigura un mediu sigur și stabil.

Istoricul plasamentului:
În urma evaluării și a deciziilor luate de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, copilul a fost plasat în cadrul unei familii sau într-o instituție de tip rezidențial. De la momentul plasamentului, __________ a beneficiat de o intervenție continuă și susținută din partea echipei de specialiști, care a urmărit să-i asigure dezvoltarea optimă într-un mediu sigur și protejat.

Descriere fizică:
__________ este un copil cu o constituție fizică normală, având o înălțime de __________ cm și o greutate de __________ kg. Îngrijirea fizică este adecvată, fiind menținute igiena și aspectul general. Aspectul fizic reflectă, în mod general, starea bună de sănătate a copilului. Pielea este curată, cu un tonus normal, iar ochii sunt vii și expresivi, indicând o stare generală de sănătate și o bună adaptare la mediul în care se află.

Stare emoțională și comportamentală:
Din punct de vedere emoțional, __________ a fost afectat de separarea de familia biologică, dar a început să manifeste un comportament mai stabil și mai deschis de la momentul plasamentului. De-a lungul perioadei de plasament, copilul a avut dificultăți de adaptare, cu momente de frustrare și furie, în special în primele luni. Totuși, în timp, a reușit să își exprime mai clar sentimentele și să își gestioneze emoțiile într-o manieră mai matură.

Se observă o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește capacitatea de a relaționa cu ceilalți, în special cu colegii din grupul de plasament sau cu educatorii, deși mai există momente de izolare socială, în special în contexte de stres. Comportamentul de agresivitate fizică sau verbală s-a diminuat considerabil, iar copilul manifestă dorința de a învăța și de a respecta regulile grupului, deși uneori poate fi impulsiv.

Nevoi educaționale:
__________ a urmat cursurile unei unități de învățământ general, unde se poate observa o ușoară întârziere în comparație cu colegii de vârsta sa, atât la nivel cognitiv, cât și la cel al abilităților de comunicare. Cu toate acestea, copilul prezintă o capacitate de învățare medie spre bună, având un interes crescut pentru activitățile educaționale care sunt prezentate într-o formă mai practică. În cazul activităților de învățare care implică jocuri educative sau exerciții practice, __________ își demonstrează creativitatea și concentrarea.

Totodată, are nevoie de un sprijin constant în realizarea temelor pentru acasă și în gestionarea sarcinilor de învățare de mai mare complexitate. Specialistul educațional din cadrul instituției unde este plasat îl susține constant în acest sens, iar rezultatele s-au îmbunătățit treptat.

Relaționarea cu grupul:
În cadrul grupului de plasament, __________ a avut o evoluție semnificativă în ceea ce privește abilitățile de socializare și integrare. Deși la început a avut dificultăți în a înțelege și respecta regulile comune, copilul a învățat să coopereze cu ceilalți, să își exprime dorințele într-un mod mai puțin agresiv și să dezvolte relații de prietenie cu alți copii din grup. În prezent, se înțelege bine cu ceilalți copii, iar conflictele care apar sunt de obicei rezolvate cu ajutorul educatorilor sau a consilierului. Totuși, încă se manifestă momente de izolare socială, în special în perioadele de stres sau schimbări bruște în rutină.

Comportamente și abilități pozitive:

  • Capacitate de adaptare la mediu: __________ a demonstrat o mare abilitate de a se adapta noilor condiții de viață. Deși în prima fază a fost reticent la schimbare, în prezent el/ea participă activ la activitățile de grup și respectă rutina zilnică.
  • Abilități creative: Este de remarcat interesul copilului pentru activitățile creative, cum ar fi desenul, modelajul sau jocurile care implică manipularea materialelor. Aceste activități sunt deosebit de benefice în dezvoltarea abilităților motorii fine și a imaginației.
  • Responsabilitate: A început să manifeste o mai mare responsabilitate față de propria persoană, inclusiv în gestionarea igienei personale și în îndeplinirea unor sarcini simple în cadrul grupului.

Nevoi și recomandări:
Pentru ca __________ să progreseze și mai mult, se recomandă:

  1. Continuarea suportului educațional și a intervențiilor psihologice pentru a sprijini procesul de învățare și dezvoltare emoțională.
  2. Asigurarea unui mediu stabil și predictibil, care să minimizeze factorii de stres care ar putea afecta comportamentul și adaptarea socială.
  3. Împlicarea în activități de grup care să susțină dezvoltarea abilităților sociale și de comunicare.
  4. Participarea la activități extracurriculare care să sprijine dezvoltarea creativității și a abilităților motorii.

Concluzie:
__________ este un copil care, deși a avut un început dificil în viață, a arătat semne de progres considerabil în ceea ce privește adaptarea la mediul de plasament și dezvoltarea personală. Intervențiile realizate de echipa educativă și psihologică au fost esențiale în acest sens. Este recomandată continuarea sprijinului specializat pentru a-i permite să se dezvolte într-un mod armonios, în vederea integrării în societate și obținerii unui nivel de independență adecvat vârstei sale.

Semnătura specialistului:
___________ (Semnătura și funcția)
Data: _____________

Chat